jak řešit...?
robertor
Dobrý den, potřebuji pomoc s řešením mého vztahu se synem a drogami. Jedná se o to, že syn (23) se mně vyhýbá a se mnou nekomunikuje (delší povídání). Delší dobu z něj vychází \"nějaký odér\" až to bylo velmi nápadné. Pídil jsem se proto u měj v pokoji, až jsem našel v campingové lednici igelitovou tašku, ve které byly dva pytle marihuany. Tašku jsem zabavil a zničil, ale přitom jsem přišel na to , že onen odér je marihuana. Nález jsem oznámil manželce, která konstatovala, že mu domluví. Na pár dnů odér zmizel, ale potom se znovu objevil. Se ženou jsme si vyříkali historii s tím, že chci aby podstoupil test na drogy. Potkal jsem ho doma a ptal jsem se ho proč opět smrdí marihuanou. Odpověď byla že nic necítím. Po vysvětlování, že drogy u nás nebudou jsem mu nabídl test pro zjištění skutečného stavu. S odpovědí klidně, jsem došel pro test (z lékárny), ale potkal jsem ho ve dveřích vzteklého a na odchodu s výkřiky jdi do p... Rád bych aby jsme se sblížili a našli společné řešení. Jediná komunikující osoba je manželka, která se nehodlá angažovat z důvodu psychických problémů syna...Vím, že nejsem první ani poslední a tak se dotazuji s žádostí na odpověď. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
píšete, že hlavním problémem je nyní nedostatek komunikace a zpřetrhaní vazby mezi Vámi a synem. Chápu, že tomu neprospěl ani Váš nález ani následné dohady o testech. K navázání komunikace nejsou žádné rychlé návody ani obecné poučky, klíč je právě v tom, co je "na delší povídání"...
Proto bych doporučila zkusit situaci řešit osobně, ideálně i se synem, ale pokud by to odmítl, není na škodu vše probrat i jen jako rodiče s odborníkem. Jistě se najde nějaká cesta, jak situaci zlepšit.
Pokud byste měli zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.  Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)