Úvaha
Adam
Dobry den, chtel bych se strucne zeptat. Na internetu jsem si nasel informace o tox. Psych. Kdyz pominu aktu. priznaky ( jsem uz dost unaveny ) tak mi nejake priznaky tox. pretrvavaji i po vysazeni pervitinu, Nedavno jsem si dal cca. mesicni pauzu ( nejdelsi za posledni dva roky ) k aplikaci pouzivam frňak a alobal. Nasel jsem si novou praci, ze zacatku jsem byl nervozni i kdyz jsem byl cisty ( nebyl jsem ve sve kuzi, dival jsem se jestli me nahodou nekdo nepozoruje a nerika si \" ne/bejvala fetka prisla mezi nas \" to uz jsem postupem casu prakticky vypustil ( momentalne si udelam jedno-dvou denni jizdu jednou za 14-21 dni caa. ) Uz si dokonce zacinam zvykat ze nekteri lidi mou minulost znaji a dokazu se s tim uz tak nejak vyrovnat ( pro me je to osobni prohra-fetka= spina -jednoduse receno ) Akorat cestu domu z prace na to myslim vic ( pri predstave ze me vidi znami z okna a MUZOU si rict \" a fetka jde s prace, myslim ze prakticky na vse mam argumemt, ale tohle je beh na dlouhou trat, abych hlavne sam sobe dokazal, ze tomu tak neni, pak se posunu dal, fet mi dal sebevedomi, kdybych ho ale nezacal zneuzivat tak bymi ho dvojnasobne nevzal. To je asi ma nejvetsi obava, ze MOHU byt oznacovan jeste hodne dlouho za fetku, problem je v tom ze clovek je po praci kolikrat unaveny, cestou domu se spoti, nos mam vecne ucpany, takze dycham pusou, na prvni pohled to prave poznat ani moc neni, ze jsem cistej, pak cloveka znervozni jen ta myslenka a zacne \" byt nenapadny \" ale kdyz jsem cisty, tak jeto zvladnutelny- nic co by/melo ovlivnit moje rozhodnuti ( lehounce chovani, ale to chce cas) , idealne kdyz resim nejaky dospele problemi, tak to mam nahaku, ale to je tezky, strasne rad resim veci, ktery ovlivni jen cas, tak si vzdy kdyz mam \" cistou \" hlavu tak si vzpomenu logicky na vec co me trapi, i kdyz vim ze jeto svym zpusobem zacarovany kruh, pokud s tim neseknu uplne, tak ten pocit neodezni nikdy ( tohle jsem driv opravdu dost prozival- psych. Jsem zestarl tak o 10 let) kolikrat kdyz musim v praci vyresit nejaky narocnejsi SOS problem, tak me to vycerpa a mam po nalade, strasne lehce se psych. unavim, a samo sebou pak zavzpominam na stare, spatne casy. Ale uz jsem si nejak zvykl a naucil jsem se stim pracovat ( popripade kdyby jste byl ochotny a poradil nejakou medicinu- bez predpisu, klidne prirodni ) . V mensi skupince lidi v praci se zacinam projevovat, uz tim smerem kterym chci cca. 5 lidi a 10 je pro me jeste rozdil, vzdy jsem radsi pracovalcs mensi skupinkou, kazdeho si muzu ziskat na svou stranu a \"ridit\" si to po svem. Kdyz mam naladu v zaporu, tak se mi ty vzpominky jeste vraceji, ale ustojim to. Kdyz neutralni ci kladnou tak si treba take vzpomenu, ale nemaji name zadny vliv. Myslim si ze je to vse o sebevedomi a vzdy si najit neco k cemu se upnout, kdyz neni nejlip.uprime jsem tyhle problemi zacal vnimat opravdu extreme az kdyz jsem si to precetl na internetu, do te doby jsem to bral jako prirpzeny jev, zil si jak zumpa, tak za tyden ani za mesic nebudes tam kde chces/ byt ( vseobecne ) mozna za rok, mozna za dva. Jeden profetovany vecer, me ovlivni takrka na 3 dny, kdyz beru 5 let, tak si to umime spocitat, ani Rim se nepostavil za jeden vecer. Vrchol nejhorsich pocitu byl, asi pred dvouma mesici, kdyz jsem si to precetl na netu a 5 dni od rana do vecera jsem mel v hlave \" ty curaku, ted mas psychozu a znicil sis celi zivot \" . Prvni myslenka kdyz jsem rano stal a take ta posledni, kdyz jsem sel spat. Placeboefekt-sugevce je hrozna sila, tak jsem si dal mesic pauzu nekolik desitek min. jsem snad po peti letech brecel a zazil jsem vnitrni uprimny pocit v tu chvili jsem poznal rozdil mezi povrchnim nazorem a vnitrni pravdou tak jsem si naordinoval mesicni detox ( bez, cigaret, alkoholu a fetu), . ted si dam s prateli jen sporadicky, paradox je ten ze celou mou \" karieru \" jsem si fet koupil jen jednou sam, vzdy jsem to bral spis jako drogu uprimnpsti a zblizeni. A jak jsem dopadl, dostal jsem se tam kde vubec bejt nemam. Na zaver vlozim \" typicke \" priznaky a napisu, ktere +/- mam kdyz treba 14 dni neberu
zrádná plíživost a nepozorovatelnost příznaků v počátcích choroby
sluchové halucinace
zrakové halucinace
halucinace jiných smyslů (hmatové, čichové apod.)
postižený se cítí být pronásledovaný - Je tam moznost ze jsem zaskatulkovany, tam odkud se dostava hodne spatne, lidi si pamatuji radeji ty horsi veci, pak maji automaticky navrch, kdyz nekoho pred nekym takhle oznaci, ale do hlavy jim nevidim, ovsem uz se mi to parkrat potvdilo, ze me obavy byli spravne
je velmi vztahovačný
má pocit, že se proti němu všichni spikli
časté pocity pomlouvání nemocného ostatními lidmi
neklid nebo naopak strnulost
typicky pocity úzkosti - Abych je nemel, jsem na zacatku cesty, prisel jsem o vse na cem jsem 2/3 zivota pracoval
prožívání abnormálních emocí - citlivej jsem byl vzdy, rad se lituji, ale uz to neventiluji
někdy se nemocný brání proti domnělému útoku
dává se na útěk před něčím, co se odehrává jen v jeho mysli
výjimečně pocity kontaktu s mimozemskými civilizacemi
pocity telepatických nebo telekinetických schopností
sebevražedné tendence -
Prome je podstatny to zvladnou jen ja sam, neni dulezite kolikrat spadnu ale kolikrat se zase zvednu a jedna chemie mi uz stacila, mozek je sofistikovanej a malo probadany organ, pujde to i jinak. Ale zatim, zadne prasky nechci, to/bych na tom byl jeste hur, protoze bych priznal svou definitivni prohru a ja strasne moc doufam a budu verit ze mi date za pravdu ( sprominutim ) ze az takhle, jsem si ten zivot nedojebal. Zabrzdil jsem rucni brzdou v plne rychlosti, snad jsem dobry ridic a dostanu svuj zivot jen diky sobe opet pod kontrolu. Predem dekuji za odpoved, hezky den

Odpověděl: Amrit Sen
Adame, zdravím Vás.
Odpusťe, jestli se pletu, včera jsem odpovídal na Váš obdobný dotaz, logovaný jiným pseudonymem.
Že příznaky toxické psychózy mohou přetrvávat do střízlivého stavu, se někdy stává, někdy až v horizontu týdnů.
Netuším, jestli jste v inkriminované střízlivý, "čistý" od všech drog, protože jestli se někdy, byť třeba "jen trochu", "přikrmíte", ať už pervitinem, nebo jinou drogou, je nasnadě, že příznaky úplně nevymizí, nebo se v různých periodách vrací. Dít se tak může i díky jiným podnětům.
Jestli jste, nebo budete "čistý" alespoň několik týdnů, a přesto se některé příznaky toxické psychózy vrací, nebo budou vracet, nasvědčuje to skutečně o rozvinutí psychické nemoci. Respektive, není o tom pochyb.
Příznaky psychických poruch, jste sepsal překvapivě přesně, detailně, přehledně a pochopitelně. K tomu je třeba velké schopnosti sebereflexe, takže jste jí bezesporu schopen. Proto mě zaráží, nakolik se vyhýbáte možnosti a potlačujete přiznání si potřeby, vyhledat odbornou pomoc. Apeluji na Vás, zkuste Váš náhled ještě přehodnotit.
Jak postupovat a kam zajít, už víte. Respektive, oblast, ve které se pohybujete, nebo bydlíte, ani dnes neuvádíte, takže Vám kontakty na konkrétní služby a odborníky nemůžeme poslat.
Jednoduchý návod, jak je můžete vyhledat a najít sám, jsme Vám posílali, tedy jednejte, dokud je čas a máte ještě zbytky všech pěti, pohromadě. Jinak riskujete výraznější komplikace a průšvihy. Také to, že cesta k úzdravě může trvat daleko déle, nebo, že se úplně neuzdravíte nikdy.
Úplně nerozumím tomu, jestli sám sebe devalvujete, jako "fetku", nebo naopak lidmi užívajícími drogy opovrhujete, a nechcete s nimi mít nic společného, protože jste "lepší".
Pro nás, jako pro pomáhající, jsou naši klienti, a nejen ti, především lidé z masa a kostí, s bolavou duší. Soudit, který člověk je "méně", nebo "více", je nám cizí.
Navíc, každý, ať už je odkudkoli, si s respektem a obdivem váží těch, kteří se poctivě pokouší a snaží se svým problémem něco dělat.
Jsme v dlouhodobém kontaktu s lidmi, kteří byli až na samém dně, nad kterými "společnost" i řada blízkých, zlomila hůl, a kterým se přes to všechno, podařilo zvednout se, a daří žít stabilně bez drog, spokojeným životem, s dobrými vztahy parnerskými, rodinnými, pracovními, s okolím i k sobě samým.
Dlouhodobé úsilí vynaložili v pokoře. K procesu úzdravy, kromě jiného, neodmyslitelně patří i změna lidských postojů.
Ti, kteří se, ač mají sami máslo na hlavě, dívají na druhé skrz prsty, užívají drogy dodnes a postupně umírají. Bez přiznání sobě i druhým, že nemají život ve svých rukou, v sobě dusí naději. Naději, na obrat k lepšímu a úzdravu, která patří každému uživateli drog, ať už je na tom jakkoli.
S úctou a respektem se vyhýbáme vynášení povrchních soudů, bagatelizacím a házení do jednoho pytle.
Měl byste si připustit, že situaci, na které jste usilovně zapracoval, byť jste nemusel vždy tušit, jak to dopadne, sám nezvládnete. Dnes už to ale víte.
Bez toho se nikam nepohnete, a když, tak do ještě hlubších tenat.
Není pro nás lehké, ani jednoduché, psát i "natvrdo", často ale není zbytí. Pravda prostě někdy bolí.
Jak jsem už psal, vyhledejte odbornou pomoc, kterou bezesporu potřebujete. U dlouhé řady uzdravených, které jsem zmínil, byl na počátku obratu k lepšímu, právě kontakt s odbornou službou.
Ano, vyžaduje to kus odvahy a "pohnout zadkem".
Dokázal jste nám napsat, což je dobrý start. Promluvte si otevřeně s odborníkem "naživo". Uleví se Vám, nemáte co ztratit, můžete jen získat.
Mám na mysli podporu, pochopení, odbornou pomoc, užitečné informace, obdiv a respekt, že jste dokázal přijít sám.
Nezávazně, zdarma i anonynymně.
Držím palce, přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.