Jak postupovat
Lm
Dobrý den,
kontaktoval nás člen rodiny, že bere pervitin. Prosím Vás o radu, jak se máme chovat k takovému člověku, až to budeme řešit? Chtěli bychom, aby šel na léčení. Máme být na něj trvdí a neustupní, nebo hodní? Co na takového člověka funguje? Co mu říkat a neříkat? Z telefonátu vyznělo, že by měl zájem o léčení, nevíme ale, jak bude reagovat potom a neustoupí.
Děkuji vám za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Můžete prostudovat základní informace pro rodiče a blízké osoby, zde přiložený odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále doporučuji osobní konzultaci.
Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná závislá osoba dostatečně motivována a je ochotna a schopna spolupracovat. Zdali Vás příbuzný pořádal o pomoc, je to i přes nepřízeň celkové situace velmi dobrý moment a je třeba jej využít. I uživatelé drog mají různé procesy a prochází různými etapami. Mnozí během svého užívání dojdou zcela přirozeně k tomu, že život s drogu zase až tak ideální není, tak jako se zprvu mohlo zdát. Bylo by dobré toto rozpoložení teď vhodně podchytit a motivovat k využití odborné pomoci, aby procesem odvykání prošel snáze a aby i v budoucnu byl schopen abstinenci udržet.
Rozhodně by bylo dobré, abyste navštívili kolegy v Poradně pro blízké osoby a o všem se více a podrobněji poradili v osobním kontaktu.
Netuším, jak dlouhá je drogová kariéra dotyčné osoby, ani jaké drogy konzumoval/a a ani další podstatné informace, které je nezbytné vědět pro doporučení vhodného typu léčby.
Níže uvedu kontakt, na který doporučuji se obrátit. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte jak vhodně komunikovat, tím i lépe motivovat ke změně, ale také se dozvíte o možnostech, které by příbuzný mohl využít. Případně Vám zde pomohou léčbu zprostředkovat. Také tím získáte určitý druh podpory, což si v takto nelehkých situacích jistě každý zaslouží.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, tak prosím napište znovu a upřesněte jaká větší města máte poblíž, budeme se snažit Vás vhodně nasměrovat.
Mějte se zatím hezky, MK