Tehotenstvi
Mamina
Dobry den, je mi jasne , ze jakakoli droga v tehotenstvi neni to prave pro me-jakozto nastavajici matku ani pro plod-miminko. Jsem v 11tt to ze jsem tehotna jsem se dozvedela pred cca 3tydny. Jsem byvalou uzivatelkou pervitinu, brala jsem 10let nitrozilne, posledni roky jsem ,ale uzivani omezila na minimum (cca 1x za 3mesice) kvuli touze mit dite. Po 5ti letem snazeni a konecnem zdaru nebylo vubec nad cim dumat a pervitin jde jiz mimo me.Bohuzel dost spatne tehotenstvi fyzicky zvladam. Uz cca 7 tyden zvracim a to oprvadu skoro neustale,jeste pred tremi mesici jsem vazila nemilych 112kg nyni mam 89kg, doktor mi rekl, ze jsem v poradku a tohle si budu muset protrpet kdyz ani medikamenty od nej nezabiraly....a tim se blizim ke sve otazce.... manzel je obcasnym uzivatelem marihuany a ja jsem videla prilezitost jak do sebe dostat jidlo a s chuti, takze jsem si zahulila cistou marihuanu ze skla. V ten den jsem ani jednou nezvracela a dostala do sebe pomerne dost jidla, bylo mi konecne trochu lepe a odpocinula jsem si. Nejsem si , ale jista jestli je tohle alespon docasnym , resenim. Opravdu nerada bych zpusobila svemu diteti neco spatneho, takze jak velke potvrzene skody muze obcasne, kratkodobe uzivani marihuany zpusobit? Vim, je to droga, ale je to taky jedina vec, diky ktere nejsem vycerpana,slaba jako moucha a najim se coz je preci tez dulezite pro plod, jak moc zle by bylo kdybych tedy s uzivanim do doby nez nevolnosti prestanou , pokracovala?Rikam si , ze marihuana je bylinka...leciva bylinka tak proc by mel byt takovy problem obcasne uziti, samozrejme pouze po dobu max. nekolika tydnu nez, jak jsem jiz zminila, nevolnosti ustanou. Dekuji za odpoved snad chapete proc pisu :) sama nevim jak se presne ptat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
musím uznat, že je to opravdu velmi zapeklitá situace. Máte pravdu v tom, že dítě potřebuje výživu a také tělesnou i psychickou pohodu matky. Na druhou stranu marihuana není neškodná bylinka (mimochodem, mnoho bylin se v těhotenství také nesmí užívat), je to poměrně silný halucinogen. Při chronickém užívání v těhotenství jsou prokázány určité negativní důsledky. Matky většinou hůře přibývají na váza (to ale asi nebude Váš případ), děti bývají také menší v důsledku nedostatku kyslíku. Po narození pomaleji reagují na stimulaci, mívají v důsledku abstinenčnho syndromu třes, nespavost, neklid. To se ale týká opravdu pravidelných uživatelek, které kouří THC až do konce těhotenství. Vy mluvíte o občasném a hlavně dočasném užití. To je samozřejmě něco jiného...
Určitě Vám nemůžu kouření THC v těhotenství doporučit, rozhodnutí je na Vás. Zvažte tedy možná pro a proti.
Ještě bych možná jako alternativu k lékům a THC zkusila homeopatika nebo skutečné byliny (samozřejmě po poradě s někým, kdo tomu rozumí).
Držím palce, ať je Vám brzy lépe a můžete si těhotenství a miminko užívat.