Dilema
Janis32
Dobrý den, sledují vaší poradnu a předem musím říci, že odvadite zde fakt skvělou práci. Takových lidí je málo. No a teď ke mně, je mi 32, a v minulosti jsem měla problémy s pitím, teď už 3 a půl roku nepiji. Nikdy dlouho jsem to takhle nevydržela. Mám ale k tomu hraniční, smisenou poruchu s náběhem na bipolární poruchu, a jinak ještě i částečně schizoidní. Mám důchod I. stupně. Pracuji 3 rokem v úklidové firmě na částečný úvazek. Brzy vstavam, a to je název. Začala jsem do toho dělat dálkové školu, a nyní jsem v posledním ročníku. Nejak se to na mě sype a už v létě, ke konci druhaku jsem skončila poprvé s psychikou v Bohnicích se sebevražednými sklony (stresy ve škole + jeden náročný vztah). Poslední dva týdny jsem už několikrát neka bazénu na pití a psychiatr mi doporučil 14 denní stabilizační pobyt v pl. Mohla jsem nastoupit už tento týden, ale furt jsem váhala. Bojím se, že až bych přišla zpět, navali se to na mě dost, a časem budu tam kde před tím. Je toho učení víc než ve druhaku. Ale zase díky pl bohnicim jsem si mohla odsunout zkoušky na později a zakončila jsem úspěšně ročník. Jeden můj též dlouhodobě nepijici má o mně starost a chce, abych tam radši šla, psychiatr to jako předejití relapsu doporučuje také. Školu vzdát nechci, protože nechci být celý život u hadru. A navíc jsem podobnou školu nedodelala pravd kvůli pití. Rodiče mi sem tam J finančně vyponuzou a stojí při me. Ale mamka má strach, že se tím pobytem vše odsune a pak bude stres ze nestihacky, zároveň se o boji, protože vi, jak na tom jsem. Bojím se už, co bude dál :( nechci se napít, strávila jsem 4 Re oky po lecebnach a bylo to peklo, přišla jsem téměř o vše. Nevím, jestli mi ta škola za to stojí, na druhou stranu, napít se můžu z čehokoliv, ale je fakt, že dlouhodobý stres ze školy a z ranního vstávání představám unášet. Dnes chci volat do pl ohledně té 14 denní hospitalizace. Asi bych tam měla jít.
Prosím poraďte, zajímá mě váš názor
Hezký den Vám preji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění s odpovědí. Pravděpodobně už jste se nějak rozhodla a doufám, že správně a nelitujete toho. Pokud ještě ne, myslím, že by Vám mohlo pomoci přečíst si znovu celý Váš popis situace. Když z něj pak vytáhnete jen pro a proti stabilizačnímu pobytu, vyjde Vám nohem delší seznam "pro" než "proti". V podstatě, když nastoupíte, nemáte moc co ztratit. Můžete si tam vše v klidu rozmyslet, probrat s ostatními, udělat nějaké přípravy, ideálně si ještě domluvit ambulantně doléčovací kontakt, podpůrný, se kterým byste lépe zvládla prvnotní nápor (můžete se obrátit např. na naši Adiktologickou ambulanci Sananim, pokud nemáte již nějakého terapeuta). Naproti tomu, pokud nenastoupíte, tak to co teď všechno držíte na svých ramenech, na Vás začne pravděpodobně nezadržitelně padat. Možná kdyby byl červen, byla by celá situace jiná, ale před námi je pololetí, Vánoce, které představují další zátěž, a pak hlavně maturita, nebo jiné závěrečné zkoušky. To všechno je těžké zvládnout i pro stabilizovaného člověka.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří,
přeji hodně štěstí,
Jana Justinová (Žáková)