Čára pervitinu se roztekla
Ketyna
Dobrý den, mám otázku, již dvakrát se mi stalo, že jsem měla narýsovanou čáru pervitinu na knížce, když jsem se ji však ale po několika hodinách rozhodla šňupnout, místo původní narýsované čáry (kterou jsem marně očima hledala po celé knížce) jsem až na druhý pohled spatřila jakousi nevýraznou průhlednou rozteklou kapku (připomínající rozteklou kostku ledu). Jsem si jistá, že se té čáry nikdo nedotkl a také musím dodat, že mám v pokoji trochu vlhko. Asi je normální, že se pervitin ve vlhkém prostředí rozteče, ale mě na tom zaráží fakt, že se s tímto za celé čtyři roky aktivního užívání setkávám poprvé až teď. Je tedy toto mé domnění správné a pervitin na vlhkém vzduchu během chvíle zkapalní nebo se tady jedná o buhví co? Děkuju za vysvětlení

Odpověděl: Amrit Sen
Ketyno, zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře, že píšete. Nikdy si "nedávejte" látku, ke které nemáte z jakéhokoli důvodu důvěru, mohlo by se se stát, že by Vám bylo velmi zle, nebo že byste se otrávila.
Jev, který popisujete, není zas až tak vzácný, příčin může být celá řada.
Nejčastěji jde o to, že látka, která se roztekla, vůbec nebyl pervitin, ať už proto, že Vás distributor "podvedl" a pořídila jste si něco, co původně mohlo vypadat, třeba jako i "pěkně" vypadající pervitin, dokud se látka nedostala na vzduch.
Další možností je, že "vařič" "nezvládl" var a do výsledné látky se z nějakého důvodu dostal, nebo v něm například mohl zůstat hygroskopický louh, nebo fosforečnan. Pak, kdybyste si látku aplikovala, by mohly skutečně nastat problémy. Louh, který má schopnost absorbovat vodu ze vzduchu, je nejsilnější zásaditá žíravina.
Co se týče jeho "schopností", je jeho účinek daleko intenzivnější, dlouhodobější a obtížněji se "smývá", nebo neutralizuje, než třeba kyseliny. Proto se také používá na čištění odpadů.
Další možností je, že kdokoli v řadě od výrobce, až po posledního dealera, mohl látku naředit. K uživatelům se zpravidla "čistý" produkt, vůbec nedostane a výrobci, ještě častěji však distributoři, za účelem výdělku drogy ředí, často velmi nebezpečnými látkami. Co na to tělo a zdraví uživatelů, je jim úplně jedno.
Takže, ať už tak, nebo tak, "čáry", které se po chvíli ve volném prostředí "rozpustily", respektive "zkapalněly, určitě obsahovaly nějakou hygroskopickou látku, nebo vůbec pervitin neobsahovaly.
Pro dovysvětlení:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hygroskopie
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydroxid_sodn%C3%BD
"Reklamaci" zboží nedoporučuji, spláchněte "matroš" do záchodu, nepo vylijte do odpadu.
Kdybyste se ještě potřebovala na cokoli doptat, napište.
Buďte na sebe opatrná,
hodně štěstí, Amrit Sen.