Zkaženej den
Katsumi
Dobrý den, asi před dvemi hodinami jsem si dal éčko... Během půl hodiny přišli stavy... Přesně takový jaký jsem chtěl a jaký znám z předešlého užívání extáze. Prostě super nálada... Ale pak z ničeho nic přijela máma domů... Měla přijet až zítra večer ale přijela o den dřív... Nic na mě nepoznala a i kdyby poznala tak ji je to podle mě jedno.... Ale hned jak vešla do dveří tak začala hrozně nadávat na nepodstatný detaily, to dělá vždy když má na něco vztek a nemá si ho kde vybít... Poslala mě do pokoje ať jdu spát... A když jsem došel do pokoje tak to začalo... Zničeho nic jsem začal brečet ale zároveň u toho neprojevoval žádné emoce, jen mi tekly slzy a já měl kameny výraz, pak přišel pocit úzkosti a pak to nejhorší.. myslím že slyším věci které se nedějí... Je možné mít po extázi sluchové halucinace ? Je to jako by se sem někdo chtěl dostat... občas slyším jak říká moje jméno... Naštěstí si uvědomuju že jsem pod vlivem omamných látek, tak se to snažím brát v klidu... Ale pocit je to i tak neuvěřitelně nepříjemný... Myslím že to vzniklo kvůli mámě jak začala nadávat a řvát... Je to poprvé co se mi tohle na extázi děje. Není něco co by se dalo dělat abych se z techto stavů dostal zpět do těch pohodových ? Vím že dnes to budu muset vydržet, vyspat se z toho... Protože pochybuju ze to ještě dnes bude někdo číst a odpovídat na to... Ale i tak to chci vědět pro případ že by se situace opakovala.
Takže kdyby byla nějaká metoda nebo něco takového na to jak se dostat z tohodle nehezkeho stavu zpět do normálního tak bych byl moc vděčný :)
Předem děkuji za odpověď ;)

Odpověděl: Amrit Sen
Katsumi, zdravím Vás.
Zdravím Vás. Omlouvám se, že reaguji se zpožděním. Nejspíš jste už v pořádku a krizi máte za sebou. Není vždy v naší kapacitě, reagovat okamžitě, i tak se snažíme reagovat co nejdříve, na většinu dotazů se nám daří odpovědět nejpozději v horizontu jednoho dne.
Ptáte se na návod, jak jak se z podobných stavů dostat. je to velmi individuální, každý člověk může na drogy a zátěžové situace reagovat různě.
Drogy, vynechám li drogy s tlumivým účinkem, které sice mohou mít samy o sobě vysoký euforický potenciál, ale člověka spíš otupí, často pocity a bezprostřední vjemy. Typické je to zejména u stimulačních, nebo halucinačních, také u konopných drog. Proto se Vám stalo, co se stalo. Takový stav může snadno vyústit do toxické psychózy, k jejímž projevům patří i úzkosti, bludy, stihomam a halucinace, především sluchové, ale zrakové, čichové nevyjímaje.
V podobných stavech a v toxické psychóze, může člověk způsobit řadu těžko napravitelných škod, ublížit sobě, nebo jiným lidem, nebo je i sebe, dokonce ohrozit na životě.
Určitě budeme rádi, snad i klidnější, když se ozvete a dáte vědět, jak jste dopadl, a jak si momentálně stojíte.
Kdyby se Vám někdy stalo něco podobného, máte několik možností, jak situaci řešit, otázkou je, nakolik je člověk v dané situaci při smyslech, se schopností se zkonsolidovat k racionálnějšímu uvažování a jednání.
Tedy, dobré je nebýt sám, komunikovat, svěřit se se svými pocity někomu klidnému, komu důvěřujete. Doporučuji otevřenost. Možná, že kdybyste matce "kápnul božskou", že by Vás opečovala, ale předpokládám spíš, že by se situace ještě vyhrotila. Rozumnější je někomu blízkému, střízlivému zavolat a případně se s ním sejít. Nepanikařit, přeladit se, jakkoli Vás napadne, třeba změnou činnosti, prostředí, pokud bude bezpečné. ¨
Dobře fungují bezplatné, anonymní krizové linky. Lidé, kteří na nich "drží stráž", jsou vnímaví, citliví a zkušení profesionálové, kteří Vás dokážou "doprovodit" ke zklidnění, a nejen to.
Je důležité vědět, že podobným situacím lze předcházet, respektive minimalizovat rizika jejich vzniku, pokud budete držet pár nejzákladnějších pravidel.
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, nebo "sympatická" tableta, nebo "koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se.
Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložit na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html?warning=kill
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Přeji hodně štěstí, buďte na sebe opatrný.
Amrit Sen.