léčba
káča
zdravím,potřebovala bych vědět,jak probíhá organisace léčby ze závislosti na pervitinu.je léčba placená pojišťovnou,kam se obrátit,kdo po dobu léčby platí zdravotní a sociální pojištění,kdo vypisuje neschopenku a jaký je vůbec postup.na kterého lékaře se obrátit,jak začít.děkuji moc za radu.
pěkný večer

Odpověděl: Markéta Kordová
Káčo, dobrý den.
Nepíšete, koho by se léčba měla týkat. Pokud přímo Vás, doporučuji se obrátit na Kontaktní centrum pro uživatele drog (bývají skoro ve všech větších městech) a tam by Vám za prvé vše vysvětlili, za druhé pomohli vše potřebné zařídit.
Služby Kontaktního centra jsou bezplatné. Zde Vám pomůžou zprostředkovat a zařídit vše potřebné, jako je nástup na detoxifikační jednotku, kterou je podmíněn nástup do léčby jako takové.
Jsou různé možnosti. Buďto pobyt na některém z alkoholicko-toxikomanických odděleních, které bývají součástí psychiatrických léčeben - (délka pobytu většinou 3 až 4 měsíce). Další možností je dlouhodobá léčba v terapeutické komunitě (cca rok).  Také je možnost ambulantní léčby, ale zda by byla pro Vás dostačující, bohužel takto bez osobního kontaktu nejsem schopna posoudit (zdali se tedy problém týká Vás).
Pokud jde o pobyt na detoxu a pobyt v psychiatrické léčebně, je to stejné jako při jakémkoliv pobytu v nemocnici. Úhrada v terapeutických komunitách je různá, většinou se hradí ze sociálních dávek, které pomůže zařídit sociální pracovník dané organizace. Toto je nejlepší zjišťovat a u konkrétního zařízení, jelikož je to různé.
Také netuším, kde zrovna v tuto chvíli je volná kapacita. V Kontaktním centru Vám se vším pomohou, také Vám jistě zodpoví Vaše veškeré dotazy...
Napište, odkud jste, obratem Vám pošlu kontakt kam zajít.
S pozdravem, MK