upřesnění
mutantik
V jedné z vašich odpovědí uvedla Vilma Táborská, že neví, jak tazatel došel k přesvědčení, že: \"Nevím, kde jste došel k závěru, že kokain je menší zlo\". A myslela tím srovnání s pervitinem. Nezlobte se na mě, ale pervitin je samozřejmě daleko rizikovější než kokain (pervitin jsem měl cca 200x a kokain 50x). Nechci upřednostňovat jednu drogu před druhou, ale pokud už chcete něco brát, tak určitě raději kokain, než pervitin. Mějte se fajn.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Děkujeme za Váš názor, na který máte samozřejmě právo.
Naše poradna pomáhá především lidem v nouzi, s akutními problémy. Návodným odpovědím - za což by se dalo počítat i to jakou drogu je lepší si dát, se z pochopitelných důvodů, vyhýbáme.
Účinky drog mohou být velice individuální, každý člověk je jedinečně nastaven. Kromě dispozic může záležet i na jeho momentální fyzické i psychické kondici, náladě a rozpoložení...
Možná můžete mít Vy jakožto uživatel pocit, že kokain v porovnání s pervitinem není k organismu, potažmo psychice, tak zákeřný. To ale neznamená, že musí být po kokainu člověku vždy fajn. Riziko, že může být užívající osobě zle, existuje vždy.
Kokain neúčinkuje vždy stejně. S každou přibývající další dávkou se většinou účinnost a příjemný efekt drogy snižuje, a to dost radikálně. Kdo se snaží na tento fakt "vyzrát", není nikdy dalek tomu, aby se předávkoval. V čem tedy dost velké riziko vidím.
O kokainu a rizikách, souvisejících s jeho užíváním, se dočte na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Dále zde:
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/59/1271/Kokain
http://www.drogy.cz/kokain/kap-ucinky-kokainu.html
http://www.priznaky-projevy.cz/zavislosti/ostatni-drogy/ucinky-uziti-kokainu-zavislost-na-kokainu-priznaky-projevy-symptomy
http://www.lekarweb.cz/drogy-a-zavislosti/kokain-ucinky-rizika-predavkovani
Většina u nás distribuované drogy, mívá s pravým kokainem málo společného. Krom toho, že to není levná záležitost, bývá velmi a často ředěný i nebezpečnými látkami. Často příměsi, které kupované drogy obsahují, jsou leckdy nebezpečnější než droga sama. Ať už jde o kokain či pervitin, v tom vidím další rizika bez ohledu na kupovanou látku.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
Za Tým Drogové poradny, Markéta Kordová