Kouřil jsem trávu
M!lan
Dobrý den, kouřil jsem 2 roky trávu. Od 16 pravidelně, teď je mi 18. Chodím na střední školu, kde mám docela dobré známky, tedy alespoň z těch předmětů, které mě zajímají. Bohužel tráva mi ovlivňujě život. Zjistil jsem, že nemám žádné pravé kamarády a žil jsem jenom s manipulátory, kteří ze mě sáli peníze. Po dobu, kdy jsem kouřil trávu jsem antisociální a nemívám dobrou náladu. No teď k věci, rozhoduji se jestli mám jít do léčebného střediska, nebo odjet někam do zahraničí a pracovat a poté se vrátit.

Odpověděl: Amrit Sen
Milane, zdravím Vás.
Vážím si Vaší otevřenosti, díky za důvěru. Je dobře, že svoji situaci nepodceňujete a nahlížíte její závažnost.
Změna prostředí může být jistě prospěšná, někdy je i nutná. Záleží na tom, jak jste nastaven.
Ze zkušenosti víme, že má li jít o pouhý útěk, většinou dlouhodobě nic neřeší. Navíc, člověk, který si i na delší čas dal pokoj od drog, když se vrátí do původního prostředí, "nevyzbrojen" znalostmi a schopnostmi, které mohl získat v kontaktech s odborníky, nebo s lidmi, kteří se společně snaží o dobrou věc, případně vhodnou terapií, se velmi snadno k drogám vrací a často je na tom velmi brzy hůř, než kdykoli před tím.
Uživatelé drog jsou také velmi šikovní, a když se opakovaně vrací craving, chuť a stesk po droze, dokáží si drogu obstarat velmi rychle, téměř všude, za jakýchkoli podmínek, je li to jen trochu možné.
Ať už se rozhodnete odjet, nebo zůstat, doporučuji vám kontaktovat odbornou podporu a situaci probrat s pracovníkem některé služby, která poskytuje poradenství lidem s trampotami, souvisejícími s užíváním návykových látek, ve Vašem okolí. Mám na mysli dříve, než byste měl odjet.
Tyto služby jsou bezplatné a mojou být poskytovány i anonymně. Nejlépe, když si nejdříve domluvíte termín schůzky. Následně, při otevřeném osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Nemáte co ztratit, můžete jen získat, myslím tím pochopení, podporu, pomoc, informace, případně další užitečné kontakty. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, v případě zájmu a potřeby, si můžete domluvit další schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a lépe obstál v situacích, které přinese čas. Stydět se nemusíte, odborník ocení, se vším respektem k Vaší osobě, že jste dokázal přijít sám.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem pošleme kontakty na bezplatné odborné služby ve Vašem okolí, případně i na služby v zemi, do které byste měl odjet.
Můžete využít možnosti osobnější informace napsat do skryté poznámky, kterou uvidíme pouze my. Nebo ještě jinak, pokud si budete přát, nemusíme Váš dotaz, ani naši opdpověď zveřejňovat vůbec a poslat Vám kód, po jehož vložení na patřičné místo na úvodní stránce naší poradny, se oboje ukáže pouze, a jen Vám.
Jak můžete, podle typu služby a oblasti, kontakty na patřičné služby na území celé ČR, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zajímavé informace k marihuaně a rizikům užíváním THC, najdete rovněž na našich, a dalších stránkách:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
http://www.marihuana.cz/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html7
https://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm
https://www.legalizace.cz/konopi/konopi-jako-droga/ucinky-dlouhodobe-uzivani/
Již řadu let, v Praze, úspěšně fungují skupiny a léčba pro uživatele konopných drog, v Denním stacionáři (DST) SANANIM:
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
GSM: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Užitečné informace, včetně on-line léčby, nabízí specializovaný web Končím s hulením:
http://www.koncimshulenim.cz/
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
Kdybyste se potřeboval ještě doptat, kdykoli napište. Budeme rádi, dáte li vědět, jak se vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.