bad trip
Gingo
Dobrý den,
Předem se omlouvám, že dotaz možná bude trochu rozsáhlejší. Před několika dny jsem asi po dvou letech (a celkově popáté) užila lysohlávky. Vím, že ani lehké drogy nelze brát na lehkou váhu a nikdy bych si je nevzala jen pro zábavu, avšak všechny dosavadní intoxikace mi skvělým způsobem pomohly inspirovat se po umělecké stránce a nahlédnout na vlastní vědomí z jiného úhlu. Navíc patřím mezi opravdu klidné a vyrovnané osoby a tak jsem nevěřila, že by se mi něco jako bad trip mohlo přihodit. Začalo to asi po dvou a půl hodinách a to kvůli nepřijatému hovoru na mobilu. Najednou jako by se sevřela klec a já měla pocit, že tomu člověku, kterému jsem to nezvedla, se už nikdy nebudu moci omluvit a celkově že jsem hrozně zklamala jako člověk. Připadala jsem si hrozivě nedokonalá, hrozivě odkloněná od platónské ideje ženy, a všechno kolem také - všechno jen nedokonalé obrazy idejí. Měla jsem chorobnou potřebu uklízet vše kolem a přitom mi bylo jasné, že nikdy, nikdy nepřivedu svět k jednotě, po níž jsem v tom stavu opravdu toužila, neboť mi hlavou probíhaly miliony možností a myšlenek a uprostřed toho všeho bylo jen jediné klidné místo, jež můžeme nazvat Bůh. Uvědomila jsem si ale, že On už vše viděl, vidí a uvidí a že není způsob, jak by mi kdy mohl odpustit a že budu muset hrozně moc trpět. Vadila mi každá částečka na těle a připadala jsem si jako ten největší a nejnevděčnější idiot pod sluncem. Nikdy předtím bych nevěřila, že mé tělo bude schopno vyprodukovat tolik slz. Smrt jako by byla cesta ke sjednocení, cesta z toho šíleného nekonečna myšlenek, přesto bych si nikdy nesáhla na život. Po nějaké chvíli, co se tak neuvěřitelně vlekla, jsem díky online pomoci na (jak hloupé bylo jít do toho o samotě) začala vnímat realitu a těšit se do ní, až to vše skončí.
A skončilo to. Byl to snad nejhorší zážitek v životě, přesto...
...Přesto byl nějakým způsobem obrovsky poučný a myslím, že za posledních pár dní se mi celkem daří jít lepší cestou, než doposud. Jedna věc mě ale trochu děsí. Z nějakého podivného důvodu bych chtěla ten příšerný stav absolutního zoufalství prožít zase. Nevím proč. Jak jen se mám té chuti zbavit? Jako bych si potřebovala prožít naprostou mizérii, abych dala svému životu smysl.

Odpověděl: Amrit Sen
Gingo, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Chápu obtížnost Vaší situace, píšete o chuti, která přetrvává přes nepříjemnou, navíc velmi rizikovou zkušenost.
Důležitá připomínka, lysohlávky, ani další halucinogenní látky, vůbec nejsou "lehké", natož rekreační drogy. Dříve se tu a tam, o podobných látkách, neodborně psalo jako o "lehkých", to ale v souvislosti, že na ně nevzniká fyzická závislost. Zpravidla ani psychická - proč? Protože se tyto látky nedají užívat často, natož souvisle, právě z důvodu, že by se člověk zbláznil.
Internetové poradenství má své možnosti i limity. Jak se touhy zbavit, Vám jen tak na dálku, odpusťte, spolehlivě neporadím.
Co je však jisté, že pokud užijete, nejen lysohlávky, ale jakýkoli halucinogen, nebo další drogy, zejména psychostimulanty, ale třeba i THC, tedy konopné drogy, vystavíte se riziku, že se zblázníte.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě. Podle všeho patříte mezi ty, kteří v sobě nosí, z nejrůznějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám, které by se, bez bez užití drog nemusely vůbec projevit. Dost možné, že by se mohly, díky jiným podnětům, projevit jinak a později.
Jak jsem psal, pokud užijete kdykoli v budoucnu, zejména zmíněné typy drog, vždy budete riskovat "bad trip", psychické poruchy, včetně toxické psychózy, při které můžete způsobit nevratné škody, ublížit sobě, nebo dalším lidem, také ohrozit sebe, nebo jiné, na životě.
Dojde li u Vás k rozvinutí psychické nemoci, může se Vám nadobro radikálně změnit kvalita života, s nutnou psychiatrickou medikací a opakovanými pobyty v psychiatrických zařízení. Prostě se může stát, že už to "nebudete Vy".
Je také dost dobře možné, že pokud si dáte klid a "oraz", popisované potíže časem samy ustoupí a odezní. Pokud by měly přeznívat i po delším čase, v horizontu týdnů, bude nejrozumější volba zajít k psychiatrovi, který má zkušenost s prací s lidmi, kteří mají psychický problém, v souvislosti s užitím drogy, nebo drog. Mám na mysli nejlépe k psychiatrovi - adiktologovi.
Nebojte se být upřímná. Čím otevřenější dokážete být, tím více získáte.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na šikovné, spolehlivé a zkušené odborníky, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat tyto specializované, bezplatné ambulantní služby:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
E-mail: klinika@sananim.cz
Telefon: +420 724 521 913
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Provozní hodiny:
Pondělí: 9-17
Úterý: 9-13
Středa: 12-20
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Na nic nečekejte, získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený specialista navrhne postup, jak ji řešit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
V případě potřeby a zájmu, si můžete sjednat další schůzky, abyste věděla, jak reagovat v nejbližším čase, nebo se dohodnout na vhodné terapii, abyste se stabilizovala, byla pevnější v kramflecích a mohla se co nejdříve srovnat a uzdravit.
Užitečné informace k lysohlávkám, psilocybinu, včetně rizik, souvisejících s užíváním dalších halucinogenů, najdete zde:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/psilocybin.html
http://www.zahady-zdravi.cz/zdravy-zivot/bylinky/lysohlavky--prirodni-droga-a-jeji-ucinky-rizika
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/257-lysohlavky-ucinky-myty-a-fakta
http://www.lekarweb.cz/drogy-a-zavislosti/lysohlavky-jejich-ucinky-a-rizika
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/halucinogeny/lysohlavky.html
http://www.zahady-zdravi.cz/zdravy-
http://procproto.cz/zajimavosti-a-novinky/nebezpecne-hratky-s-%E2%80%9Ehoubickami%E2%80%9C/
https://psychologie.cz/cas-houbicek/
http://navykovelatky.cz/halucinogenni-latky/lsd/
https://books.google.cz/books?id=KCHCCQAAQBAJ&pg=PA90&lpg=PA90&dq=kalina+psilocybin&source=bl&ots=F-pY9FZ2c0&sig=Pz3yx1At6ZlCG_5dsHt8NlJsrwU&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwjegZL62qXQAhXBOhQKHec3A9kQ6AEIPjAG#v=onepage&q=kalina%20psilocybin&f=false
Mějte na paměti, že i když potíže samy odezní, neznamená to, že se nebudou, pokud užijete drogu, opakovat.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce a přeji vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.