extaze
michal
Dobrý den, psal jsem asi před měsícem ohledne extaze, ze kdyz si ji dam tak mam divný \"stavy\", že nad vším moc premyslim, a vlastne z toho stavu moc nemam..noo a napsali jste mi neco, ze by se mi mohla rozvinout nejaka psychicka porucha, nebo-li toxicka psychoza, tak jsem si o tom neco precetl, a uz mi to dává smysl.. když jsem si daval asi 3 extazi pojmenovanou \"transformer\", tak to byla vlastne jedina koule která mě \"sjela\", ale stavy to byly hrozný, najednou mě zacali vsichni kamaradi pomlouvat, a ve skupinkach se na me domlouvat, bylo to uplně šílený, rozhodl jsem se tedy jít domu, ale nešlo to, čím dál jsem byl od místa kde jsme \"kalily\" tím víc jsem měl strach že už v tom stavu zůstanu navždy, a už nikdy nebudu normální, takze jsem se vratil, pustil jsem si nejakou hudbu na telefonu, sednul jsem si dál od kamarádů, a najednou bylo všechno fajn.. už jsem se jen těšil až ten stav odejde.. no a vlastně od tý doby, se mi občas zdá, že se na mě kamarádi, a cizí lidi \"domlouvají\" nevím jak to popsat, je to zvláštní.. tak se chci jen zeptat zda mi tyhle bludy odezní samy a nebo si musím zajít někam k psychiatrovi? (mimochodem, nic jinýho než extazi jsem nikdy nemel, nepočítám trávu).. ted je to 5 týdnů po posledni poziti extaze, a stale to setrvává.. doufam ze jsem to vysvetlil, a pochopite to. je tezky tohle ze sebe dostat a vysvetlit co se mi vlastne deje..:)

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, zdravím Vás.
Přesto, že byl Váš minulý dotaz pochopitelný, po Vašem doplnění celý příběh dává jasnější smysl.
Jestli Vám nepříjemné psychické stavy přetrvávají i po 5 týdnech, nebo se vrací bez dalšího užití drogy, měl byste skutečně k odborníkovi, nejlépe psychiatrovi - adiktologovi,  zajít.
Jak jsem psal, co se s Vámi děje, Vám poví zkušený odborník, po osobním pohovoru, podrobnějším seznámení se situací a případném vyšetření. Že jde o psychickou poruchu, která souvisí s Vaším užíváním drog, je nasnadě, byť jste "užil" jen párkrát.
Jak vyhledat kontakty na služby, kde specialisté na poruchy a nemoci, v souvislosti s užíváním návykových látek, pracují, už víte.
Nabízeli jsme Vám pomoc s kontakty na kvalitní, bezplatné odborníky. Město, nebo oblast, ve které bydlíte, nebo se pohybujete, jak jsem Vám navrhoval, jste rovněž nezmínil, takže nemáme možnost doporučit Vám konkrétní služby ve Vašem dosahu.
Je tedy na Vás, abyste, podle návodu z minulé odpovědi, respektive z rubriky Kontakty, na stránce naší poradny, kontakty vyhledal sám, a telefonicky si sjednal termín schůzky.
Doporučuji Vám otevřený rozhovor s odborníkem neodkládat. Zbytečně se trápíte, uleví se Vám, a s největší pravděpodobností, pokud se zdržíte dalšího užívání drog, alespoň na co nejdelší čas, můžete být, s podporou specialisty a trochou štěstí, brzy v pořádku.
Berte tedy minulou i dnešní odpověď vážně, v sázce může být mnoho. Riskujete, že po rozvinutí, nebo nastartování psychické nemoci, byste se už nemusel úplně uzdravit, i kdybyste už žádné drogy neužil. To už ale také víte.
Jednejte.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, ať jste co nejdříve v kondici,
Amrit Sen.