Je fix droga?
Tess
Dobrý den. Chtěla bych se Vás zeptat, zda se považuje nadměrné čichání lihového fixu (centropen permanent marker) něco jako, fetování drogy. A jestli to může mít nějaké špatné zdravotní následky. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
těžko diagnostikovat takto přes internetovou poradnu, nicméně si myslím, že pokud se jedná o nějaký typ závislostní poruchy, pak spíše procesního charakteru, ale nejspíše by se tato dala označit za kompulzivní chování ze skupiny neurotických poruch. Jako takové jej lze poměrně úspěšně a jednoduše léčit v ambulantní psychiatrické péči.
Pochybuji, že by mohlo čichání fixu mít nějaké přímé somatické závažné následky, ale kompulzivní chování může být často velmi obtěžující a jedinec ho může vnímat jako život komplikující chování, kterému ale nemůže odolat.
Bohužel nepíšete odkud jste, ale pokud považujete toto chování za obtížné, radil bych Vám vyhledat psychiatrickou pomoc v místě Vašeho bydliště a začít řešit tyto záležitosti v jeho/její péči.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec