Konopí a akné
Petr
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda - li existuje přímá závislost mezi užíváním konopí a tvorbou akné? Někde jsem se dočetl, že užíváním konopí se zvyšuje hladina testosteronu, což může mít za následek vznik hormonální nerovnováhy a tudíž nadměrnou tvorbu pupínků.
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Petře zdravím Vás,
děkuji za projevenou důvěru.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy, tedy i THC a další látky, v marihuaně obsažené, na něj mohou působit různě.
Přímá "závislost", lépe souvislost, vzniku, nebo progrese akné, nebyla, a není, u pravidelných, ani občasných uživatelů marihuany odborníky z vědeckých kruhů, dosud prokázána.
Na druhou stranu se stává, že marihuana, se vším respektem k jejímu léčebnému potenciálu, dokáže na člověku, jeho zdraví tělesném, ale především duševním, způsobit daleko vážnější škody, než je akné.
Tělesno a psychika jsou spojené nádoby. Fyzické zdravotní potíže tedy nemusí být konkrétně spojeny, pouze se vznikem hormonální nerovnováhy, kterou, jako poměrně neuchopitelný a velmi široký pojem, zmiňujete.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.