Očasné braní drog
Dasha
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, jaké hrozí nebezpečí vzniku závislosti na drogách,/pervitin/ Dceři, která má 10ti měsíční děcko, byla doporučena návštěva psychologické lékařky pro počáteční anorexii, kde se zmínila, že si s přítelem občas, jednou za půl roku berou pervitin. Psycholožka konstatovala, že pokud je to jednou za čas a mají to pod kontrolou, je to v pořádku a není se čeho bát. Jsme touto reakcí překvapeni. Je to normální, nebo se máme bát?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Těžko objektivně posoudit situaci bez osobního kontaktu s dotyčnou osobou. Nicméně, byste se měli mít na pozoru. Za prvé - není jisté, že dcera psycholožce řekla o svých konzumacích vše (u konzumentů drog není neobvyklé jejich popírání nebo udávání užívání v mnohem menší míře než je skutečnost sama). Dále, pervitin je stimulující látka, snižuje chuť k jídlu, látky s podobným efektem se užívají jako anorektika. Hubnutí může vést až k podvýživě. Uvádíte, že dcera byla odkázána na psychologickou pomoc s počáteční anorexií...
Asi to nevymyslíme po internetu. Doporučuji osobní kontakt v nějakém zařízení, které pracuje s uživateli drog, ty poskytují i nezávazné a bezplatné poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Můžete se poradit i bez dcery.
Pokud není problém Praha, můžete se poradit a celou situaci více a podrobněji zkonzultovat v naší Poradně pro rodiče, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále můžete prostudovat základní info o zmíněné látce: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
A informace pro rodiče: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Zdali žijete někde jinde, tak napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte poblíž, pokusím se Vás vhodně nasměrovat na pomoc u Vás.
Kdyby Vás napadlo se po přečtení informací na něco doptat, neváhejte napsat.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK