Marihuana nespavost
Coco
Dobry den, mam dotaz ohledne Marihuany a nespavosti. S pritelem jsme si davali jointa prakticky kazdy vikend. Byl po nem vzdycky uzasny sex, clovek se uvolnil po dlouhem pracovnim tydnu. Nicmene vzdy probehla i naka sklenka vina... milovani a pak jsme v klidu nadherne usnuli. Ale ted je to třetí vikend a ja o víkendu nespala, probdela jsem skoro cele vikendy. Tento vikend jsem naspala 3hodiny max. Mam podezreni na Marihuanu ale kazdy mi rika ze to není mozne, ze se po trave spi a mam jiny problem. Navic rozhodne nejsem prekourena. Jedinym problemem muze byt pokaždé trava od nekoho jiného ale driv mi to problem ze spankem nedelalo. Pres tyden jsem jinak spavala dobre a vstavala do prace v pohode. Jsem zoufaly člověk.... Poradte bojim se dalsiho probdeneho vecera.

Odpověděl: Amrit Sen
Coco, zdravím Vás.
Díky za důvěru, chápu Vaše obavy, potíže s usínáním je častá svízel, jak uživatelů drog, tak běžné populace. Důvody mohou, ale také nemusí, s užíváním marihuany, souviset.
Takto na dálku nedokážu určit příčinu Vašich potíží, mohu pouze teoreticky spekulovat. Drogy mohou na každého působit různě, a reakce, těla i psychiky, se mohou v čase měnit a vyvíjet, zpravidla ne příliš šťastně.
Ať už jsou příčiny Vaší nespavosti jakékoli, tělo i psychika Vám vysílá signál, že něco není v pořádku, a je třeba to změnit. Pokud zprávu nebudete respektovat, mohou potíže gradovat a prohlubovat se.
Zkuste to nějakou dobu bez drog. Je sice možné, že se potíže na nějaký čas ještě prohloubí, ale zkuste jej překlenou a vydržet. Setkáváme se naopak s případy, kdy dlouhodobí uživatelé "nevinného" THC, bez své obvyklé dávky nemohou usnout, nebo se dokonce v noci budí, aby si následně "potáhli", a mohli v spánku pokračovat. Otázkou je, nakolik jde o kvalitní a "zdravý" spánek.
Ty, kteří mají z nejrůznějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám, může THC natolik "rozhodit" a rozrušovat, že přes jeho obvykle sedativní účinek, mají i po užití s usínáním problém. Bez ohlášení, přes to, že v předchozí době bez drog, nebo po užití THC, spali "jak dudci".
Pak může být ve hře zvýšené riziko toxických psychóz a dalších potíží, včetně rozvinutí psychické nemoci, ze které se nemusí úplně uzdravit do konce života, i kdyby od užívání drog nadobro ustoupili.
Doporučuji Vám otevřeně probrat Vaše potíže s odborníkem, nejlépe psychiatrem - adiktologem, dokud je čas. Kontaktujte telefonicky některou službu, která takovými specialisty disponuje a domluvte si termín návštěvy. Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo některé z kontaktních center pro uživatele návykových látek.
Tyto služby jsou bezplatné, a mohou být poskytovány i anonymně. Obávat se úniku informací, nebo se stydět, opravdu nemusíte. Lidí s podobnými problémy, ze všech sociálních i věkových skupin, je více, než možná tušíte.
Získáte pochopení, podporu a užitečné informace. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, přemlouvat, natož do Vás čehokoli nutit, se vším respektem k Vaší osobě i životnímu stylu. Půjde o zcela nezávazný rozhovor, kdy případná zakázka, bude jen, a pouze, na Vás.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co můžete udělat pro to, abyste se cítila lépe, a byla co nejdříve "po kupě".
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na kvalitní, bezplatné služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné informace o konopných drogách, také o rizikách, které souvisí s jejich užíváním, se dočtete na našich a dalších webových stránkach:
http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
https://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm
http://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
http://www.marihuana.cz/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat například tyto služby:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Spálená 12
110 00 Praha 1
Před návštěvou je zapotřebí se objednat na telefonních číslech:
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
E-mail: klinika@sananim.cz
Mobil: +420 724 521 913
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení.
Provozní doba:
Pondělí: 9-17
Úterý: 9-13
Středa: 12-20
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku.
Buďte na sebe opatrná, kdykoli napište,
Amrit Sen.