Léčba a toxická psychoza
Gaba
Musí se jít člověk závislý na drogách léčit i když ví, že to zvládne sam přestat brát drogy a může to mít nějaké následky?Může člověk vedet, že z toho muze dostat toxickou psychózu?Nebo to předpokládat?

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
váš dotaz je velmi nekonkrétní, ptáte se jen tak obecně, nebo řešíte potenciální problém s drogami vy či někdo ve vašem okolí? Léčba závislosti, pokud není nařízena soudem v rámci trestního řízení, je dobrovolná, takže závislý nemusí podstupovat nic, co sám nechce. Přestat brát drogy a vyléčit se, jsou dvě různé věci. Přestat brát (na nějaký čas) zvládne spousta lidí, ovšem užívání drog téměř vždy nasedá na nějaké předchozí problémy (psychické, vztahové apod.), které se samotným vyabstinováním nevyřeší. Proto bývají z dlouhodobého hlediska úspěšnější ti, co se léčit jdou (ať už ambulantně, nebo pobytově - v závislosti na předchozí délce a intenzitě užívání, celkovém zdravotním stavu apod.).
Toxická psychóza je zákeřná právě v tom, že nikdy nevíte, zda a po jaké době užívání vás postihne. Pokud budete brát pravidelně stimulanty ve vyšších dávkách, hodně jejímu nástupu napomůžete, ovšem při vhodných dispozicích vám může stačit i dávka menší. Nelze dopředu odhadnout, co se přihodí právě vám, proto je dobré to nepokoušet a nezkoušet své limity zrovna v této oblasti.
Mějte se fajn
Vilma Táborská