Synovec 20 let
Aladin
Dobrý den,
jsem si vědom,že Vám asi nedám moc informací, ale chci situaci řešit. Můj synovec (20) zjevně holduje drogám, dle mých laických odhadů THC a něco tvrdšího v kombinaci s alkoholem. V letošním roce dle rodičů nemám podloženo lékařskou zprávou byla u něj zjištěna schyzofrenie. A zde je jádro pudla, chlapec předepsané léky neužívá,má problém sehnat práci a objevují se u něj násilnické sklony hlavně směrem k rodičům. Jeho přítelkyně od něj odešla právě kvůli násilnémuchování vůči ní. Obracím se na Vás s prosbou o radu jak postupovat dále, protože z jeho strany o nějaký pokus o léčení nepřipadá v úvahu a rodiče k tomu taky nedotlačím. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po pravdě jste v trochu těžké pozici. Chápu, že byste chtěl synovci i jeho okolí pomoci, ale asi tak trochu proti jejich vůli. To, že nechce situaci řešit on, je dost běžné. Pokud s ní ale nechtějí nijak hnout ani jeho rodiče, je to trochu patová situace. Dříve nebo později v podobných případech nastane chvíle, kdy už má nejbližší okolí všeho dost a vyhledá pomoc. Musí si ale k tomu dospět sami. Pokud nejste v případu nějak přímo zainteresován - nebydlíte s nimi, neposkytujete jim nějakou formu podpory apod. - těžko se Vám bude vyvíjet jakýkoliv tlak na změnu. Opravdu jsou příbuzní se stavem spokojeni? Nebo jde spíše o to, jak jim nabídnout pomoc, kterou by snad i přijali? Pokud je to tak, bylo by dobré zajít se poradit osobně do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů. Tam byste mohl přijít na to, jak postupovat a dosáhnout nějaké změny.
Pokud byste měl zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně.
Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)