Psychicky natlak?
ali en
Dobry den, obracim se na vas, protoze se nemam komu sverit, ani nevim jestli mi dokazete odpovedet...pred par mesici jsem poznala cloveka, ktery ma za sebou tak 10let brani perniku...v prubehu let mel nejake prestavky, ale nijak zvlast dlouhe.Kdyz jsem ho poznala, mel zrovna obdobi, kdy nebral a chtel zustat cistej.V tu dobu jsme se take zacali zblizovat, v prvni chvili to byl spis jen soucit, ale prerostlo mi to pres hlavu.Nicmene, cistej nezustal a ikdyz jsem mu nikdy nijak neublizila, nelhala a nijak nepodrazila, zacalo peklo.Napriklad jsme se videli, byl v pohode, do 2hodin od setkani my byl schopen napsat 10zprav jak mu jen lzu a smeju se mu, nechce me videt atd.Pokazdy jsem se akorat blbka obhajovala a ujistovala ho, ze to tak neni.No a v tomto duchu to pokracovalo asi 2mesice, ted se to vyhrotilo, bral hodne poslednich14 dni a odstrihl me uplne, protoze mu udajne lzu a tak dokola a ze chce umrit.A me to hrozne mrzi, davam si to za vinu, ze jsem fakt udelala neco spatne...jenze v duchu vim, ze by stejne bral a mozna to jen potrebuje na nekoho prehodit?Prosim vas je to mozny aby v jednu chvili rekl miluju te a dam za tebe zivot a o hodinu pozdeji vas proklinat a nenavidet?Je to nejaka psychoza?Taky ma furt pocit, ze o nem vsichni mluvi a prejou mu to nejhorsi na svete...ted me odstrihl, jak rika, jen mu lzu a skoncil se mnou, vtipnej no, ale co kdyz me zase zacne vyhledavat?Jak se k nemu nam chovat, nechat se zas deptat,nebo ho ignorovat?Vubec netusim, ceho je schopny...Chova se zle i kdyz ja jsem k nemu fakt az moc hodna, tak si neumim predstavit co udela, kdyz budu zla,nebo jak to rict... tak strasne bych mu chtela pomoct, ale posledni dva mesice nejim, nespim a akorat se mi prohlubuji moje deprese, co si o tom myslite?Dekuji vam, aspon ze jsem to mohla nekam napsat

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
z toho, jak popisujete přítelovy stavy, by se opravdu dalo usuzovat na toxickou psychózu. Odpovídají tomu nejen bludy o tom, jak ho všichni poslouchají a jdou proti němu, ale i velké výkyvy nálad a paranoidní obviňování ze lži. Nemá moc smysl s tím bojovat, ani se racionálně obhajovat. To obvykle vede jen k většímu podráždění dotyčného. Jeho psychický stav se může zlepšit jedině tehdy, když přestane brát pervitin. Obávám se, že do té doby s ní je jakýkoliv funkčn vztah nemožný a bbudete se jen trápit. I kdyby zorvna neměl psychotické období, stejně budete žít v jakémsi milostném trojúhelníku - on, Vy a droga. A vzhledem k tomu, že jeho stará láska je s ním mnohem déle a také intenzivněji, pochybuji, že byste tenhle souboj vyhrála.