HEROIN
MARTIN
Dobry den chtěl bych poradit syn uživá drogy už asi 10.let ted bere heroin asi rok už si snim nevime rady ukradl nam z bytu vše co se dalo lečit by jse chtěl ale nedokaže vydržet tu čekací lhůtu pro přijeti do nějakeho zařízeni chci se zeptat jestli neni někde kde se nemusí tak dlouho čekat klidně jsi i za to připlatím děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
čekací lhůty bývají dost proměnlivé. Nepíšete, kam chtěl syn nastoupit, ale před každou léčbou by určitě musel na detox. Tam jsou většinou pořadníky, které se velmi rychle proměňují. Vyplatí se tedy zavolat opakovaně a zeptat se, jestli se neuvolnilo místo. Soukromé detoxifikační jednotky u nás nefungují, musí jít o zdravotnické zařízení s jasně daným vybavením a profesionálním personálem, a to by v našich podmínkách asi nebylo pro soukromé zařízení finančně rentabilní...
Čekací lhůty do pobytových léčeb (psychiatrické léčebny, komunity) se také často mění, je určitě dobré vybrat alespoň dvě nebo tři zařízení a být v pořadníku na více místech.
Do doby, než vyjde nějaká léčba, může být syn v kontaktu s některým ambulantním zařízením (např. K-centrem), kde dostane podporu i praktickou pomoc při všem tom zařizování.