extáze
michal
Dobrý den, mám dotaz ohledne extaze..
Co mám dělat, kdyz si dam kouli, abych na to nemyslel? vzdycky kdyz si ji dam, tak myslim celou dobu na to, ze ji mám v sobě, že jsem sjetej a snazim se nedelat divny obliceje, proste nad tim moc premyslim, i kdyz nechci, a pak z toho stavu nemam vubec nic.. mám moc silnou vůli? nebo oč jde?Extazi jsem měl tak 5x,6x, venku, doma, na diskotece, a všude jsem tu drogu \"převládal\". Doufám že jsem to vysvetlil nejak normalne..:)

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Váš dotaz je srozumitelný. Určit, tako na dálku, příčinu Vašich problémů, si netroufám. To dokáže jen odborník v přímém, osobním kontaktu, nejlépe psychiatr - adiktolog, po podrobnější konzultaci a vyšetření.
Co je však nasnadě, že pro Vás drogy nejsou tím pravým ořechovým, a že jestli budete v jejich užívání pokračovat, budou se, s největší pravděpodobností, potíže opakovat, prohlubovat, a je možné, že díky opakovaným psychotickým stavům může dojít k nastartování a rozvinutí psychické nemoci, ze které se nemusíte úplně uzdravit, i kdybyste nadále žádné drogy neužil.
Zjednodušeně, riskoval byste, že se zblázníte, tedy nic veselého. Nechci Vás strašit, jen upozorňuji, že se s podobnými příběhy setkáváme, a nejsou zdaleka vzácné.
Každý člověk je jedinečně nastaven a na drogy může reagovat různě. Podle všeho patříte mezi ty, kteří mají z nejrůznějších příčin předpoklady k psychickým poruchám, úzkostem, obavám a podobně.
Navíc nikdy nevíte, kolik drogy, ani jaké, často velmi nebezpečné, příměsi "materiál", který jste pořídil, obsahuje.
Při intoxikaci, ale i po ní, se tedy může stát, že způsobíte škody, které by nemusely jít napravit, že ohrozíte, nebo ublížíte sobě, nebo dalším lidem. "Zbláznit" se tedy můžete napříště i po jedné, běžné dávce psychostimulačních a halucinogenních drog, mezi které se MDMA, tedy Extáze, nejčastěji řadí.
Berte v potaz, že podobná rizika sebou pro Vás nese i užití drog s obsahem THC, tedy marihuany a hašiše, ale i dalších psychoaktivních látek.
Předpokládám, že nejspíš o MDMA už něco víte. Mám za to, že i tak nebude od věci, přečíst si některé užitečné a zajímavé informace o Extázi, také o rizikách, souvisejících s jejím užíváním. Najdete je na našich i dalších stránkách:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/rizika-a-zdravotni-problemy/extaze-a-deprese.html
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga?magazineId=10
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://www.cpzp.cz/clanek/414-0-Tanecni-droga-extaze-zpomaluje-mysleni.html
Zarážející je, že uvádíte, že přes opakovanou nepříjemnou zkušenost máte zapotřebí znova intoxikaci podstoupit. Možná by stálo za to, už jen z tohoto důvodu, s odborníkem, nesejde tolik na tom, jestli půjde o pracovníka adiktologické poradny, AT ambulance, nebo kontaktního centra, osobně promluvit.
Nemusíte mít obavy, ani stud, může jít o zcela nezávaznou konzultaci. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány anonymně. Lidí s podobnými problémy přibývá, bez ohledu na postavení, věk a sociální roli, nebo skupinu.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený a chápající pracovník, navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, abyste byl co nejdříve fit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měl vyhnout. Získáte podporu a užitečné informace, uleví se Vám.
Pokud se rozhodnete MDMA, nebo další drogy, dále užívat, mějte na paměti aspoň několik základních pravidel, jak rizika, že se "něco" nepříjemně "zvrtne", minimalizovat:
Drogu užijte pouze zdravý a odpočatý, v dobré psychické i tělesné kondici.
Dodržujte striktně pitný režim, a i přes možné nechutenství průběžně něco výživného zakousněte.
Vyhněte se kombinacím s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Neprotahujte "jízdu" nikdy déle, než přes jednu noc, nepřidávejte si, "nedokopávejte" se, jinak byste nahrával psychickým i tělesným problémům, riskoval toxickou psychózu, předávkování a kolaps, jehož příčinou může být, kromě jiného, dehydratace.
V průběhu intoxikace si dopřávejte průběžné "pauzy" na odpočinek a zklidnění.
Následně si odpočiňte, důkladně a zdravě se najezte a napijte, míním nealko nápoje. Nezapomeňte na ovoce a zeleninu, doplňte vitamíny a minerály.
Případný neklid a potíže s usínáním můžete "ošetřit" čajem z meduňky, kterou koupíte za pár korun v každé lékárně i dalších, běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, umožníte tak tělu i psychice nezbytnou regeneraci, zároveň snížite riziko vzniku závislosti.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem na bezplatné služby, obratem pošleme.
Jak můžete sám vyhledat odborníky, podle oblasti a typu služby, na území celé ČR, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdybyste se potřeboval ještě doptat, kdykoli napište. Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíji, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí a vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.