divný stavy-stále jsou tu
sluníčko
Dobrý den,
před pár dny jsem psala dotaz o tom, jak se zbavit užívání drog (hlavně perníku), jak začít žít plnohodnotný život, opět se naučit radovat, budovat vztahy s lidmi kolem, mít nějaké zájmy a nebýt pořád jen v téhleté hnusné depresi, kterou si vlastně způsobuju sama, tím, že neustále šňupu ten hnusnej perník a pak pořád jen přemýšlím o tom jak mi je a že se necítím svá, pomalu už se nestýkám s žádnýma kamarádama, kteří drogy neužívaj, nejde to když jsem na fetu, dívaj se na mě skrz prsty, odsoudili mě, jsem pro ně špína, zůstala jsem tu úplně sama, jen s bandou fetek, který mě stejně jen využívaj...a nechci vám tu psát znovu dlouhej sloh, protože v hlavě toho mám opravdu hodně, hledám jen někde kolem sebe pomoc, někoho kdo by mě z toho dostal a chápu naprosto, že to musím udělat já sama a že mi nikdo nepomůže...dostala jsem se do špatně situace, kdy jsem bez přátel, bez přítele, bez rodiny, práci už si taky dlouho neudržím, nemám žádné zájmy, nic mě nebaví, mám deprese a nevím co dělat...ano už i minule jste mi psali ať si zavolám na poradenskou linku, ale dostala sem se do takové letargie, že je mi už všechno fuk...ani vlastně nevím co vám píšu za dotaz, možná mě vůbec nechápete, ani já už se nechápu, pořád přenechávám odpovědnost za svůj život někomu jinýmu, nedokážu se rozhodnout a konečně si pomoct, mám pocit, že za to nestojím...píšu, protože věřím, že máte hodně zkušeností a že mi třeba ukážete cestu kudy jít, hledám asi jen nějaký zájem, to že se mi snaží někdo pomoct, a od vás se mi vždy dostane dobré rady, pochopení a možností, jak si pomoct...nevím, jestli je to všechno způsobené drogama nebo jestli bych se tak cítila i bez nich...a doufám jen, že se brzo odhodlám zavolat na poradenskou linku a začnu to řešit, věřím ve změnu k lepšímu, jen nevím jestli to zvládnu sama...děkuji za váš čas a za snahu o pochopení, díky za jakoukoli odpověď, za jakoukoli myšlenku, která nebude z mé hlavy...

Odpověděl: Amrit Sen
Sluníčko, zdravím Vás.
Chápu Vás, věřte, že nejste sama, kdo prochází mukami a prázdnotou. Jsme v kontaktu s řadou lidí, kteří měli, nebo mají, problémy velmi podobné Vašim.
Příběhy jsou různé. Ti, kteří volí z nejrůznějších důvodů zůstat na ně sami, se z většiny propadají hloub do tenat, vzdalují se a postupně mizí z obzoru.
Je ale spousta těch, kterým se život, díky kontaktům s odborníky, o poznání zlepšil a stal se snesitelnějším. Největší radost máme z těch, kteří dokázali "zvednout zadek", a rozhoupali se, s odbornou podporou, k aktivitám, byť zvolna, třeba jen po malých krůčcích. Poctivé úsilí, i v malých dávkách, přináší růže.
Mám na mysli, že býváme svědci proměn, úzdrav a ukotvení lidí, závislých, dříve nešťastných, ve spokojeném životě, v dobrých vztazích s okolím i k sobě. I pro nás, pracovníky služeb pro lidi s "drogovými" a dalšími problémy, jsou tyto příběhy radostnou odměnou, satisfakcí a povzbuzením do další práce.
Píšete potřetí, a v podstatě se ptáte na totéž. Kontakty už máte. Klidně pište dál, pokud Vám to pomáhá, jsme rádi. Určitě Vás obsáhlé, poctivé a upřímné psaní, stojí kopec vypětí a energie. Má li se odehrát změna k lepšímu, trvalejšího charakteru, nasměrujte ji k sjednání konrétního termínu schůzky s odborníkem a proberte vše s někým, kdo rozumí problematice a pochopí Vás, "face to face", osobně. Uleví se Vám, dozvíte se, co, a jak, můžete konkrétního podniknout, s užitečnou podporou, aby bylo lépe, zároveň jakých chyb byste se měla vyvarovat. Zdarma, anonymně, bez nátlaku.
Mějte se ráda, dejte si šanci a začněte jednat.
Hodně štěstí, Amrit Sen.