Prosím pomoc
Romana
Dobrý večer,
Moc bych vás chtěla poprosit o radu. Jsem bezradná.
Sestřenice se mi svěřila , že šňupe pervitin , říkala mi že jen jednou za týden , ale už dva měsíce. Před tím byla prý rok a půl každý měsíc na extazy. Musela jsem jí slíbit že to nikomu nepovím. Myslí si že zvládne s tím přestat , ale bydlí s kamarádem který bere pervitin už rok a půl . Mám o ní hrozný strach. Nevím co dělat zda to říct její mamce , nebo ji věřit že to zvládne. Jsem jediná kdo o tom ví. Jediná komu věří. Vím že správné by bylo to říct a tím pádem jí pomoci. Ale bojím se že o ní příjdu , už mi nebude věřit a když sní bude zase něco v nepořádku , že už se mi nesvěří. Poraďte mi prosím co dělat abych neudělala chybu.
Mám jí moc ráda , a nemůžu dovolit aby fetovala. Do toho všeho se mi přiznala že je též závislá i na alkoholu.
Děkuji za odpověď a za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Romano.
Chápu, že informace od sestřenice Vás velmi znepokojuje. Také si umím představit, že máte tendence jí pomoci, také chápu, že ji nechcete v jejích očích zklamat, pokud svůj problém svěřila pouze Vám. Ocitla jste se v náročné situaci, věřím, že položené otázky zde, nejsou zdaleka jediné, že jich máte mnohem více.
Doporučuji a to co nejdříve se spojit s nějakým zařízením, které pracuje s uživateli drog. Tam můžete v osobním kontaktu probrat (nezávazně, bezplatně, anonymně) vše co se kolem této situace děje. Můžete se poradit jak se sestřenicí vhodně komunikovat, tím ji třeba i lépe motivovat, aby i ona sama se na nějaké zařízení obrátila a začala vše řešit. Doplníte si informace o této problematice, můžete se poradit, zda sdělit rodičům co se děje, kdy jim to říct a za jakých okolností. Získáte i podporu, protože v lehké situaci jste se zrovna neocitla.
Netuším, odkud jste. V případě, že pro Vás není problém Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro blízké osoby a tam pohovořit o všem co aktuálně potřebujete, zde kontakt a další info v přiloženém odkaze.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Než se na první konzultaci objednáte, můžete zatím prostudovat základní informace zde, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Zdali jste odjinud, tak napište prosím znovu a upřesněte, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat jinam, kde byste mohla zkonzultovat vše potřebné.
V případě doplňujících dotazů či potřeby jiného kontaktu, napište kdykoliv znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem, MK.