nálady
johhanka
Dobrý den.
Chtěla jsem se zeptat, zda po vysazení pervitinu cca 14 dni, jsou možné velké výkyvy nálad. Aby měl člověk vzteklou až agresivní náladu a za chvilku byl jako beránek.Týká se to člověka, který je závislý dlouhou dobu.
Děkuji za odpoveď Johhanka

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Johhanko.
Ano, je to možné, spíše bych řekla, že to není vůbec nic neobvyklého.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to sice není, ale nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako například u heroinu (tak jak to je známo z filmů). Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus dostatečně odpočinout.
Po psychické stránce se dají očekávat rozlady nálad, emoční propady, neklid, nervozita, úzkost. Kamarád může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud by si kamarád chtěl s někým osobně popovídat (nebo i Vy, jakožto blízká osoba), můžeme Vám doporučit kontakty. V tom případě prosím o uvedení větších měst, které máte v dobrém dosahu.
Zdali se budete chtít na něco doptat, neváhejte ještě napsat.
Přeji kamarádovi dostatek sil!
Mějte se fajn, MK