cannabioidy před otěhotněním
Lucátor
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, jak dlouho před započetím je bezpečné přestat s kouřením marihuany či hašiše. Se snoubencem kouříme několikrát do týdne a nyní chceme začít plánovat rodinu. Zajímá mě tedy, za jak dlouho se tělo očistí natolik, aby to plodu nebylo škodlivé. Moc děkuji!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
tělo se vyčistí od THC zhruba do měsíce. Jiná věc je, že pravidelné užívání THC může mít u muže negativní vliv na kvalitu spermií. To se také časem zlepší, ale asi bych tomu nechala delší čas. Také je pravda, že může a nemusí, vy to v podstatě nezjistíte, dokud byste nemohla delší dobu otěhotnět a šli byste oba na vyšetření. A opět - i kdyby kvalita spermií byla horší, neznamená to nutně, že je to vlivem THC. Doporučovala bych tedy měsíc vydržet, než se tělo vyčistí, a pak tomu klidně můžete nechat volný průběh.