Tralgit
Swordsman
Dobrý deň, uz viac nez dva roky denne uzivam Tralgit a moje problemy sa v poslednej dobe velmi zhorsili. Za poslednych sest mesiacov som sa pokusil abstinovat asi 5x, zial absitencne priznaky su nezvladnutelne. Mam velky strach, pretoze za posledne dva mesiace som niekolkokrat stratil vedomie a v dvoch pripadoch doslo aj k zastave dychania (cca 1-2 min). Pokusal som sa obmedzovat postupne velkost davky, ale bolest a ostatne priznaky su uplne paralyzujuce. Potreboval by som pomoc odbornika, zial momentalne nie som zamestnany (zijem v Prahe), takze neviem ci by som mal na nejaku formu pomoci bez zdravotneho poistenia narok. V kazdom pripade mam zaujem sa zavislosti zbavit, moj situacia je neudrzatelna. Rodina o mojich problemoch netusi, ale ak by o probleme vedeli, urcite by si robili velke starosti. Potrebujem sa zamestnat, ale v sucasnej situacii je to nepredstavitelne.
Za akukolvek radu vopred dakujem. (Martin)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za důvěru, vážíme si jí.
Osobně bych Vám poradil, abyste se obrátil na některou z adiktologických služeb, např. Adiktologickou ambulanci Sananim, kde by s Vámi kolegové prošli možnosti léčby a zkusili se dohodnout na dalším postupu, popř. by Vám doporučili služby jiné.
Se zdravotním pojištěním by neměl být problém, pokud nebudete čerpat zdravotní služby - ty bohužel není možné ve standardních zdravotnických zařízeních čerpat bez aktuálně platného pojištění. Nicméně některé organizace nabízejí i tak bezplatné zdravotní služby, jejichž náklady nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění a tudíž u nich není vyžadováno platné pojištění.
Tudíž, zkuste kontaktovat Adiktologickou ambulanci Sananim, Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1, e-mail:
klinika@sananim.cz, telefon: 724 521 913. S kolegy se určitě domluvíte na nějakém dalším postupu.
Ještě bych Vám chtěl poblahopřát k rozhodnutí začít něco se svým užíváním dělat. To je velmi zralé a dobré rozhodnutí. Nebojte, určitě najdeme způsob, jak bez pojištění začít spolupráci. Budu Vám držet palce, aby vše vyšlo jak chcete. Pokud byste znovu potřeboval, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec