divný stavy
sluníčko
Dobrý den,
chtěla bych vás požádat o pomoc o nějakou radu, jak začít žít zase normální život, bez všech možnejch drog. V poslední době jsem dost zaháněla nudu všemožnými způsoby: hodně jsem hulila, nebo chlastala, brávala jsem několikrát do týdne lsd, jen tak když jsem někam šla ven za kamarády, aby mě to prostě víc bavilo, postupem času se to začlo zhoršovat a já už nedokážu jít mezi lidi, aniž bych se neožrala, nezhulila, nedala si lsd nebo perník. Strašně mě to štve, ale jako bych si s těma lidma neměla co říct, co dělat, nudila se a cítila se nesvá, když si něco nedám a poslední dobou jsem i šnupala hodně perníku a skončila jsem v hodně divným stavu, kdy se dostanu jako kdyby do nějaké bubliny, pod vodu, nedokážu vůbec s nikým mluvit i když se mnou lidi komunikují, mám pořád spoustu myšlenek v hlavě, ale nedokážu nikomu nic říct, s nikým si promluvit, nebo být k někomu upřímná a připadám si jak kdyby můj mozek úplně stagnoval a nechtěl se dál rozvíjet, jsem jak kdyby v izolaci od lidí i když jsem s někým, nedokážu si s lidma o ničem povídat, jak kdybych se uzavřela a viděla jen sebe a svý ruce, najednou se mi změní hlas a všechno je zbytečný,nic se mi nechce, nemám na nic náladu, dokážu celou noc jen tak ležet nebo sedět a koukat do mrtvýho bodu a myslet na spoustu věcí a potom se nedokážu ani zvednout z postele, snažím se, ale nejde to...možná bych si potřebovala jen s někým promluvit a neustále od sebe neodhánět lidi, začít mít nějaký zájmy a né se neustále jenom sjíždět, ale nedokážu si sama pomoct, nedokážu nikam jít, nedokážu vyhledat odbornou pomoc nebo zajít do centra, mám strach, sem jako kdyby paralyzovaná, jako kdybych měla v hlavě nějakej blok a nemůžu se dostat z tohohle stavu...nevím co mám dělat jsem z toho už zoufalá, chtěla bych být šťastná a žít normální život a budovat vztahy kolem sebe, ale nejde to :( budu vám doopravdy vděčná za jakoukoliv radu nebo nápad za jakoukoliv odpověď, už nemůžu sama nic užitečnýho vymyslet, pořád jen samé deprese a špatná nálada...děkuji mockrát

Odpověděl: Amrit Sen
Sluníčko, zdravím Vás.
Chápu Vaše obavy a potíže, díky za důvěru. Dokud budete pokračovat v užívání drog, nebo užívat stejným způsobem, pak to jen těžko může být lepší, tím spíš, dokud na velmi náročnou a obtížnou situaci zůstáváte sama. Jen tak, sám od sebe, obrat k lepšímu nenastane.
Bezesporu potřebujete odbornou podporu, tedy alespoň si o všem otevřeně popovídat s někým, kdo situaci rozumí, chápe Vás a příjímá takovou, jaká jste. Bez výčitek, soudů, nároků na to, aby měnil Váš životní styl, nebo Vás tlačil k rozhodnutím, která nevychází z Vás. Otevřený rozhovor o tom, co Vás tíží, je sám o sobě léčivý a úlevný.
Velmi výstižně, srozumitelně a pochopitelně popisujete situaci a pocity. Podle všeho jste inteligentní dívka, žena, které lecos dochází. Tyto skutečnosti by mohly hrát pro Vás, využijete li jich šťastným směrem. Vůbec nejlepší by bylo, jak jsem psal, domluvit si telefonicky termín schůzky, s pracovníky některého zařízení, které poskytuje poradenství uživatelům návykových látek, ve Vašem okolí a dosahu. Nesejde na tom, jestli má jít o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobnou službu, či program.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na nejbližší služby, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pří osobním kontaktu, po seznámení se situací, Vám zkušený odborník, odbornice, doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout pro to, abyste se cítila lépe a minimalizovala rizika svého užívání. Tím mám na mysli, že se konzultace, nebo případná spolupráce, bude odvíjet od Vašich potřeb a přání, nikoli, jak by se mohl někdo mylně domnívat, od úmyslu kohokoli, Vás "vyrvat ze spárů drog".
Nemáte se čeho bát. Služby jsou zdarma a anonymní, kontakt s pracovníky služeb je příjemný, chápající a nezávazný.
Co je však potřeba, abyste sebrala všechny síly, odvahu a začala jednat, byť po malých krocích. Vytočit telefonní číslo, a případně následně někam zajít, byste, věřím, mohla dokázat. Už to, že jste napsala na naši poradnu, může být zásadním krokem ke zlepšení Vašeho stavu, zkusíte li vzít naši odpověď vážně.
Strach z kontaktu s odbornou službou naprosto chápu a respektuji, byť jde o iracionální pocit. Tedy pokud není ve hře a v příběhu nefiguruje, odpusťte, lenost.
K překonání tohoto strachu, by Vám mohl pomoci telefonický kontakt s pracovníky naší Poradenské linky, ať už jste kdekoli. Volejte v provozních hodinách a buďte trpělivá. Pracovníci bývají dost vytížení, nejen linkou samotnou, ale další kontaktní prací v našem pražském "Káčku".
Poradenská linka:
Pevná: +420 283 872 186
Mobil:   +420 605 240 501
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý, až pátek:  9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lépe volat dříve, než těsně před koncem provozní doby "Káčka", kdy se pracovníci musí věnovat úkolům a práci s posledními návštěvníky, klienty centra a technickým úkonům, souvisejícím s jeho uzavřením.
Rád bych Vás jakkoli povzbudil, nemáte co ztratit, můžete jen získat. Věřte, že nemálo.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce a přeji vše dobré, ať je brzy lépe!
Amrit Sen.