THC a Mag. rezonancia
Jeso
Dobry den prajem, chodim na magneticku rezonanciu niekolko rokov v dosledku toho, ze dost casto mam migreny ale tento krat mi doktorka zavolala, ze potrebuje so mnou vazne nieco konzultovat a obavam sa toho, ze sa naslo THC nejakym sposobom, ide o to ze niesom ziadny narkoman ani fetak, fajcim prilezitostne raz za mesiac niekde na party a obavam sa toho najhorsieho, je mozne zistit z magnetickej rezonancie ze som niekedy fajcil travu?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Metabolické produkty rozkladu účinných látek obsažených v konopí, zejména THC, se z těla vylučují jen velmi pomalu, mají tendenci se ukládat v lidském organismu, zvláště v tukové tkáni dlouhou dobu. V moči je detekovatelný, v závislosti na typu metabolismu jedince, až jeden měsíc. Ve slinách a potu je detekovatelný do 48 hodin a ve vlasech až po dobu 90 dnů. U jednorázového použití marihuany jsou detekce v těle kratší, než u opakovaného užívání. Uvedené doby detekce jsou relativní, mohou být delší i kratší. Všechny běžné testovací metody jsou biochemické, zkoumají v těle specifické metabolity. Proto musí být při hledání jakýchkoliv metabolitů v organizmu každý test na konkrétní metabolit specificky orientován.
Magnetická rezonance (též MRMRI, z anglického „magnetic resonance imaging") je zobrazovací technika používaná především ve zdravotnictví k zobrazení vnitřních orgánů lidského těla. Pomocí MRI je možné získat řezy určité oblasti těla, ty dále zpracovávat a spojovat až třeba k výslednému 3D obrazu požadovaného orgánu. Magnetická rezonance využívá velké magnetické pole a elektromagnetické vlnění s vysokou frekvencí. Magnetická rezonance je založena na fyzikálním principu, nezkoumá v těle biochemii.
Pomocí MRI lze najít organicklá poškození, tedy i potenciální důsledky dlouhodobého užívání marihuany, ale nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by bylo možno takto detekovat buď stav akutní intoxikace, nebo prokázat jednorázové či rekreační užití.
S pozdravem J.Chudomel