Perník denně
Nikol
Dobrý den sem dlouhodobá fetacka perníku,od 18 beru skoro pravidelně,jen v base sem nebrala.Je mi 41a ted asi 5let denně strilim do žíly tak 2-4 za den,utratim asi 2500každý den.Vím že nepřestanu a ani asi nechci chutna mi to a nefunguju bez nastreleni.Ale k dotazu mám asi 2rok přítele ktery nikdy nebral nic,chtel to skusit a prekecal me ze jsem mu dala lajnu at da nosem.Libilo se mu to ,a dnes uz si strilime oba velky rany,on sice jeste ne uplne denně,ale uz sere obcas na praci aby mohl se mnou si dat ranu.Je pravda,že mu to dávám ja,nenaucila jsem ho to schvalne to uz by byl uplne v prdeli ale i tak se bojim co s tim delat.Mame se radi,droga nam chutna,ale on by se mohl s toho dostat.Poradte,dik

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Nikol,
díky za dotaz.
Ovšem jednoduchá rada neexistuje. Jste evidentně velmi zkušená uživatelka pervitinu, sama přestat nechcete, chutná vám to, jste v tom i přes to, kolik vás to stojí peněz. Domnívám se, že po tolika letech braní máte i řadu dalších negativních dopadů, ale na to se neptáte. Nicméně - nikdy není pozdě, přestávají i starší uživatelé... Proč si myslíte, že by měl přítel přestávat, když vám to celožoživotně vyhovuje. Sama jste ho to naučila..., ačkoli kdyby nechtěl, nejde do toho. Nechci vás chytat za slovo...
Přestat se dá vždy, ale musíte chtít, musíte o to opravdu stát. A přítel to chce? Nic o tom nepíšete. Kdyby on chtěl, abyste přestala vy, má to nějakou sílu, když sama chtít nebudete? Moc ne. Takže aby se z toho dostal, respektive aby tomu úplně nepropadl, musí o to stát. Musí se proto rozhodnout. A musí o to začít usilovat. Asi tušíte, jak? Nevím, jak dlouho a jak moc bere. Nejprve může zkusit přestat sám. Proč ne? Uvidí, zda to zvládne, či nikoliv. Ale upřímně - umíte si to představit v přetrvávajícím vztahu s vámi, která si "denně střílíte 2-4 x do žíly". To se těžko přestává. S abstinencí jde ruku v ruce, neoddělitelně, bez výjimky - i úplné odpoutání se od drogového prostředí - tedy od lidí, kteří berou...
Zpět k vám. Jste v kontaktu s nějakým Kcentrem? Nebo terénním programem? Nelámejte nad sebou hůl, zdaleka nemusí být ztracené všechno. I vy můžete změnit svůj život, když to dokázali jiní, dokazují to denně.
Co si o tom myslíte? Napište...
Jakub Chudomel