Je tohle závislost na pervitinu ?
AnonUser23
Dobrý den poprvé sem si dal čáru perníku přibližně před 11 mesici. Užíval jsem ho první 2-3 měsíce jen o víkendech přes noc.pak jsem začal užívat občas i přes týden. Tedkon užívám v celku pravidelně s třeba jednodenníma pauzama.zajima mě jestli jsem na tom závislý když například v pondělí večer si dám přibližně 6 cm čáru a potom v utery ráno další ale to je už menší a pak přes celý den nic a v noci zase dalsi a pak až třeba zase ve čtvrtek odpoledne.takze celý 4 dny nespim a \"lítam\" a mě zajímá jestli sem zavislej když timhle způsobem jedu už možná 3 měsíce... A nejzajímavější na tom všem je to že když lítam několik dní v kuse a potom se vyspím tak necitim žádnou potřebu shánět hnedka další abych si mohl dát znova... stejně tak nemám žádný dojezd což je taky divný... Nejsem bez toho nervní ani když nemám 3 dny a vic... nemam ani žádný problém vydržet bez toho celý tyden a pořád necítím potřebu shánět znova...! Mě to přijde prave takový zajímavý když všude na netu píšou že si člověk rychle navykne a ze musí shánět další a další... Já takový problém nemam... Já bych řekl že to všichni až zbytečně moc oduzujou. Ja myslím že to záleží jen na tom člověku... jestli bude ovladat on tu drogu nebo droga člověka... Ale zpět k mé otázce :-D myslíte že sem zavislej když nemám dojezdy, nejsem bez toho nervni, nejsem agresivní na tom i bez toho, nemyslim na to kde sezenu prachy na další a vydržím to několik dní bez?? Děkuji za odpověď.
>AnonUser23

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Míra pokročilosti závislosti se nedá moc objektivně posoudit bez osobního kontaktu, na dálku a s minimem informací.
Zde vám kopíruju kritéria závislosti dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN):
MKN říká, že při závislosti má pro jedince užívání nějaké látky přednost před jiným jednáním, kterého si dříve cenil více. Jako centrální charakteristiku onemocnění označuje touhu (často silnou a přemáhající) užívat psychoaktivní látku. Touhu užívat drogy si jedinec uvědomuje (i když ji nemusí přiznávat) a snaží se často užívání kontrolovat nebo i zastavit. Obyčejně však neúspěšně.
Pro diagnózu závislosti je potřeba, aby byly v posledních 12 měsících přítomny alespoň tři z následujícího seznamu příznaků:
* silná touha a nutkání užívat látku
* potíže v kontrole užívání látky
* užívání látky k odstranění tělesných odvykacích příznaků
* průkaz tolerance (potřeba vyšších dávek drogy k dosažení očekávaného stavu)
* zanedbávání jiných zájmů a potěšení než užívání drogy
* pokračování užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků užívání (depresivní stavy, nákaza virovou žloutenkou při injekční aplikaci, cirhóza jater při užívání alkoholu apod.)
Zkuste se na to podívat a upřímně si odpovědět, zda tyto kritéria splňujete. Pokud zatím ne, rozhodně bych to nebrala, jako skutečnost, která by Vás měla uklidnit. Spíše se pokuste zamyslet nad tím, zda riskování psychického a fyzického zdraví, případný sociální propad, vytvoření závislosti, pokud v ní ještě nejste a plno dalších potíží, které se ke konzumaci drog obecně, potažmo závislosti váží, zda Vám za to stojí...
V případě dalších doplňujících dotazů, klidně napište kdykoliv znovu. Pokud byste si chtěl o Vašem užívání s někým osobně pohovořit, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty (postačí napsat jaká města, by připadala v úvahu).
Mějte se zatím hezky a buďte opatrný.
S pozdravem MK