Pervitin / krev z nosu
Eldam
Dobrý den, prosím o radu...
Mám podezření, že se můj přítel vrátil z pro mě absolutně nepochopitelných důvodů po více než třech letech abstinence k pervitinu, na kterém byl kdysi zhruba pět let závislý ( neužíval jej v kuse, měl i rok a půl trvající pauzu). Jde o to, že mne začali kontaktovat lidé z jeho okolí s tím, že si u nich přítel půjčil pod velice nehezkou záminkou ( že mu někdo blízký leží v nemocnici po nehodě, takovéto lži právě používal v období své závislosti, nikdy jindy..) peníze a nevrací je. Kromě známých ze svého okolí oslovil několik portálů nabízející půjčky, popujcoval si poměrně dost, což také nechápu, jelikož dobře ví, kolik peněz už šlo na veškeré dluhy, které napachal v době závislosti a které jsme společně s jeho rodinou všichni zaplatili, aby už mohl normálně žít a nevracely se problémy z minulosti...
Začal mít teď i problémy v práci, plno absencí, přestože ještě před měsícem se zajímal o vyšší pozici, teď mu hrozí výpověď. Začal častěji pít alkohol, nikdy předtím si ani domů nekoupil pivo a teď využije každé možné příležitosti k tomu jít do hospody nebo si kupuje domu. Začal se toulat, bez vysvětlení a varování zmizí a vrátí se třeba za dva dny, je pryč i přes noc, kdy má během celé doby vypnutý telefon. Po návratu domů je protivny, nechce o ničem mluvit a spí jako zabitý..všimla jsem si také, že usnul takto s mobilem, peněženkou a věcmi, co měl na sobě v dny, kdy byl pryč, vše schované pod polštářem.... Nemluví, nevysvětlí,na mé snahy o komunikaci a vysvětlení, co se děje, nereaguje...
Hodně kašle a smrká, nevím ale, jestli je to tím, že se toula někde jen v mikine, nebo něčím jiným. Když jsem ale dnes ráno kolem něj poklizela, našla jsem utěrku, do které smrkal, se skvrnami od krve.
Jsou moje obavy oprávněné? Je možné, že by to mělo tak rychlý nájezd? A je možné tuto utěrku zanést někam na toxikologii?
Velice děkuji,je to pro mě devastujici vzhledem k tomu, že jsme měli teď v plánu koupit dům a vzít se...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
úplně chápu, že pro Vás tahle změna musí být strašidelná, když už jste doufala, že je všechno za Vámi. Těžko udělat na dálku nějaký verdikt, ale jasné je, že přítel není v pořádku a sama za ta léta už asi víte, že jeho počínání je dost podobné tomu, jak se chovají lidé užívající drogy. Smrkání a krev z nosu mohou být způsobené šňupáním. Nosit utěrku na toxikologii nemá myslím velký smysl. Jednak z takového vzorku by se test těžko prováděl a byl by strašně drahý. A hlavně myslím není nutný. Je evidentní, že se něco děje. A je také bohužel jisté, že přítel to s Vámi zatím nechce řešit. Pochybuji, že by ho k tomu přiměl výsledek testu, když ho k tomu nejste schopná přinutit jinak. Pokud on tedy dává od celého problému ruce pryč, nezbývá než se rozhodnout, jak se zachováte Vy sama za sebe, se zodpovědností ke svému životu. Bude to určitě těžké zvažování a rozhodování a bylo by nejlepší, kdybyste na to nebyla sama. Zkuste se obrátit na K-centrum U Větrníku, tel. +420 736 523 675 a objednat se na konzultaci.
Přeji hodně sil!