Co mám dělat na dojezdu??
Nikol
Dobrý den,muzete mi prosím poradit jak prekonat dojezd? Beru pervitin skoro každy 2 týdny a čím dal je to horší při dojezdech,několikrát černo před očima že jsem si myslela že omdlím ale jeste se to nikdy nestalo,třesení ruky,nejde mi spát a vzdycky se strasne nudim nemam zadný napad co bych mohla delat je to strasné...poradite mi prosím??
Děkuji moc.

Odpověděl: Amrit Sen
Nikol, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Chápu, že Vám "dojezdy", nejsou nijak příjemné. Měla byste si připustit, že si Vaše užívání vybírá daň, a že pokud si nedáte na co nejdelší čas od pervitnu odstup, je to jen začátek. Nehodlám Vás strašit, rizika, jimž se vydáváte všanc, jsou veliká. Kromě nejzávažnějšího, tedy vzniku závislosti, také dopady zdravotní, sociální, vztahové, a další...
Co se Vám děje, je jasným signálem, zprávou Vašeho těla i psychiky o tom, že pervitin pro Vás není tím pravým ořechovým. Když tyto signály podceníte, počítejte s tím, že lépe nebude, naopak.
Nepíšete, kolik Vám je let, jak dlouho užíváte, ani jak Vaše "jízdy" vypadají. Nic o jejich délce, ani množství látky, které spotřebujete, ani jakým způsobem aplikujete.
Pokud aplikujete jehlou, měla byste striktně dbát zásad HR (harm reduction), bezpečného užívání, abyste minimalizovala rizika přenosu infekčních nemocí, předávkování a řadu dalších rizik, která k i. v. užívání patří.
Podle toho, že užíváte, píšete, že jednou za 14 dní, což by mohlo vypadat, že jste "občasnou, příležitostnou uživatelkou, spíše napovídá tomu, že se usazujete v kategorii pravidelných uživatelů návykových látek. I tak je snad pravděpodobnější, že pervitin neužíváte injekčně, ale že jej šňupete, nebo pijete...
Pro snesitelnější "dojezdy", byste měla dbát několika zásad:
Neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc, nepřidávat si, "nedokopávat se", jinak se, kromě jiného, zásadně zvyšuje riziko předávkování a toxických psychóz. Nekombinovat s jinými drogami ani alkoholem. Před "jízdou" se dosyta najíst a napít. Během "jízdy" pravidelně doplňovat tekutiny, tedy dodržovat pitný režim, a i když nebudete mít chuť k jídlu, v průběhu alespoň občas něco výživného zakousnout. Po "jízdě" se dobře najezte, neopomínejte ovoce, zeleninu, pijte ovocné džusy. "Naordinujte" si odpočinek a dostatek spánku, nejlépe v prostředí klidu. V usínání vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech. Doplňte vitamíny a minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek. Další "jízdu" odložte na co nejdelší čas a aplikujte pouze zdravá, odpočatá, v dobré psychické i tělesné kondici.
O pervitinu a dalších psychostimulantech, včetně rizik, spojených s jejich užíváním, se dočtete na stránkách naší poradny, v rubrice Stimulační drogy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
také na dalších stránkách:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
Pokud byste měla pocit, že se Vám užívání jakkoli vymyká z rukou, lépe dříve, než později, kontaktujte pracovníky některé odborné služby by Vašem okolí a situaci s nimi konzultujte. Nezávazně, bezplatně, anonymně. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit, se vším respektem k Vaší osobě i životnímu stylu, který jste si vybrala.
Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a v případě potřeby i odbornou pomoc. Nesejde na tom, jestli zvolíte AT poradnu, adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo další, podobnou službu.
Jak kontakty na organizace a zařízení na úzermí ČR, můžete podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí a vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.