Pomoc rodine - alkohol a psychicke problemy
Petra
Dobrý den,
hledáme psychologicko - protialkoholní poradnu v Hradci Králové. Nejprve pro rodinu, jít se poradit, jak dál s bratrem. Bratr má dle mého psychické potíže 10- 15 let/zřejmě rostou od doby ztráty rodiče v dětství/, které řeší pravidelným požíváním alkoholu/navenek působí jako úspěšný a zábavný člověk a alkohol pije tajně doma/. Je období, kdy je to lepší a nikdo nic neřešení. Jsou ale období vystupňované jako teď. Alkohol v něm vzbuzuje agresi a podráždění - zatím jen slovní a ponižování partnerky před jejich malými dětmi a vůbec jeho chování k vlastní rodině. Domluva s ním není možná, jelikož si problém nepřizná a od takových diskuzí radši práskne dveřmi.
Je jasné, že základem je, aby si člověk svůj problém přiznal a chtěl ho sám řešit. To je ale snad to nejtěžší. Proto hledáme nejdřív poradnu, kam by se mohla jít rodina poradit, jak s bratrem dál.
Děkuji,
P

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Vyhledat nejprve poradnu pro rodinné příslušníky je velmi rozumný nápad, zvlášť v případě, kdy si uživatel alkoholu nepřipouští, že by mohl mít nějaký problém. Máte pravdu, že přiznání si potíží s pitím je těžký krok a může trvat velmi dlouho (zvlášť z pohledu blízkých), než k němu dojde.
Hypotéza s psychickými obtížemi se zdá logická, ukazovalo by na ni i tajné pití doma. Agresivita je už hodně varovný příznak a je jen dobře, že jste se rozhodli k vyhledání odborné podpory.
V Hradci Králové bych vám doporučila Ambulantní centrum Laxus, kde poskytují služby uživatelům drog a alkoholu i jejich blízkým.
Mějte se co nejlépe, a kdybyste se potřebovali na cokoliv doptat, ještě se ozvěte.
Vilma Táborská
Ambulantní centrum Hradec Králové
Gočárova 1620, 50002 Hradec Králové
Telefon: +420 777 033 618
E-mail: ambulance.hradec@laxus.cz
http://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-hradec-kralove/