občasný uživatel pervitinu
crosss84
Dobrý den,
rád bych Vás poprosil o radu co dělat v mém případě.
Již několik let cca 10, víceméně pravidelně co 14 dnů o víkendech užívám pervitin (šňupáním - nikdy jsem ho jinak nebral). Mám dobrou práci (nerad bych o ní přišel) a poslední dobou když mám dovolenou, tak se to rozjede o trochu víc než jen víkend (celý týden). Se vším jsem se svěřil mým kamarádům, ale nějak je to úplně nezajímá (jasně mají svých starostí dost). Jen mi řeknou běž se léčit a tak jsem si myslel, že to sám zvládnu. No nedaří se.
Nebudu se dále rozepisovat nevím co dělat abych se opět vrátil do normálního stavu, chci s tím skončit (a že jsem to zkoušel již hodně krát a nic). Dokážete mi s tím jakkoliv poradit?
Budu opravdu vděčný za jakoukoliv radu.
Děkuji, Crosss84.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Chápu, že je pro Vás situace zneklidňující a že byste s tím rád něco udělal. Cením si toho, že jste se rozhodl napsat. Myslím, že je důležité i to, že jste se s tím svěřil kamarádům - i když máte pocit, že to k ničemu moc nebylo nebo že Vás odbyli. Už jen to, že jste jim to dokázal říct a přiznat si, že to v poslední době nemáte tak úplně pevně v rukou, je docela odvážný krok. Není jednoduché na to být sám, to už jste asi v průběhu času zjistil. Málokomu to vyjde tak jednoduše, že se rozhodne si už pervitin nevzít a opravdu si už nikdy nevezme... Není to ani tak o silné vůli, kterou se zuby nehty držíte, abyste si nedal - je to spíš o malých krocích, které Vám pomůžou trochu přeorat Váš životní styl a najít nějakou pro Vás schůdnou cestu, jak se cítit spokojeně bez pervitinu. Pro každého taky funguje něco trochu jiného, každý má za sebou jiné zkušenosti, jiný příběh.
Pokud bych mohla mít takové obecné doporučení - zkuste se vyhnout nyní lidem, kteří berou, místům, která máte spojená s pervitinem, zkuste následující víkend vymyslet nějakou jinou zábavu, která nemá s pervitinem nic společného. Plánujte si předem program na dobu, kdy máte volno, a to tak, aby v něm pro pervitin nezbylo místo, a snažte se plánu a harmonogramu držet. Nemyslím tím tedy úplně to, že strávíte celý víkend nad pivem v hospodě nebo s jointem v ruce, to by bylo trochu vytloukání klínu klínem.
Je taky fajn mít kolem sebe lidi, kteří neberou a snažit se něco podnikat v jejich společnosti, s jejich podporou.
Pokud v tuto chvíli nemáte kolem sebe přátele, kteří by Vám mohli nějak pomoci, tak je možná ke zvážení, jestli se třeba neobrátit na nějakou odbornou pomoc. Nemusíte se děsit, zdaleka není jedinou variantou nějaká ústavní léčba. Existuje řada odborníků, na které je možné se obrátit ambulantně. Část z nich pod hlavičkou některé neziskové organizace nabízí služby i zdarma. Je možné využít třeba i jen několika individuálních konzultací, abyste si v životě udělal trochu pořádek a někdo Vám pomohl s tím, jak se zařídit dál, aniž byste k tomu musel využívat pervitin.
Myslím, že ten osobní kontakt je vždy lepší a bude pro Vás přínosnější, takto přes internet je vždy komplikované dát nějakou konkrétnější radu, když o Vás nic moc nevím a neznám Váš příběh.
Když mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit.
Zatím držím palce a nebojte se znovu ozvat.
S pozdravem
Bára Orlíková