Lysohlávky
Juraj
Dobrý den, nacházím se v dlouhodobé situaci jakéhosi psychického bloku, který mi znemožňuje plnohodnotný život. Jde o blok, projevující se neschopností využívat svůj umělecký talent a žít život dle mých představ. Jde o jakousi slepou životní ulici. Myslím si, že by mi lysohlávky pomohli odstranit tyto zábrany a umožnili by mi realistický pohled na svůj vlastní život a na celý svět. Jaký na to máte názor vy ?

Odpověděl: Amrit Sen
Juraji, zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře, že píšete. Chápu Vaši obtížnou situaci, ale určitě pro Vás bude lepší, když si najdete šikovného terapeuta, psychologa, nebo skupinu, ve které ji můžete můžete účinně a přirozeněji řešit. Počítejte s tím, že může jít o běh na delší trať, ale kýžených změn se určitě dočkáte.
Očekávat, že vše vyřeší psychedelická zkušenost, je nejen velmi naivní, ale především, nebezpečné. Člověk s potížemi, které popisujete, by se měl psychedelikům, tedy halucinogenům, ale i dalším psychoaktivním látkám, obloukem vyhnout, jinak by riskoval, že se zblázní. Riziko "horror tripu", nebo nastartování, či rozvinutí psychické nemoci, ze které byste se nemusel úplně uzdravit do konce života, a to i kdybyste už žádné drogy neokusil, je velké. Stát se může i to, že v době intoxikace způsobíte škody, které by nemusely jít napravit, nebo dokonce někoho, či sebe, ohrozíte na životě.
Někdy, podobně, jako s šamanem u přírodních národů, nebo v "moderním světě", pod dohledem zkušeného, střízlivého "sittera", který intoxikovaného provází všemi fázemi zážitku tak, aby byl co nejbezpečnější a "k užitku", můžeme hovořit o "ozdravných procesech", ale samotná intoxikace je jen malou částí principu, který vyžaduje nejen přípravu, ale také následné "zpracovávání" této zkušenosti. Takže jde, jako u všeho, co má trvalejší hodnotu, o dlouhodobější proces, kde téměř nic není zadarmo.
Buďte na sebe opatrný, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.