Závislost
Adri
Dobrý den,
obracím se na Vás ve věci závislosti mého přítele. Již před pár měsíci, než jsme spolu začali chodit, jsem věděla o jeho minulosti - závislosti na heroinu a léčbě, kterou před třemi roky podstoupil. Tvrdil mi, že od té doby je \"čistej\". Před pár dny se mi však svěřil, že loni, ještě než jsme se poznali, zase na pár týdnů spadl do heroinu. Od té doby pravidelně navštěvuje psychiatra a bere léky, které se užívají při substituční léčbě. Co mě zneklidňuje, je, že v posledních týdnech pozoruji na jeho rukách něco, co vypadá jako ranky po vpichu. Pokaždé, když jsem se zeptala, vymluvil se na škrábnutí, na návštěvu lékaře, atd. Dočetla jsem že, že tyto léky se dají zneužít a aplikovat nitrožilně. Ráda bych se zeptala, zda se toto užívání nějakým způsobem projeví na chování člověka (zda se dá rozpoznat) a co vlastně způsobuje? Nastává poté stejný/podobný stav, jako při užití drogy? Lze užívat současně orálně i nitrožilně?
Dále bych se chtěla poradit, jak mohu být nápomocna. Nevím, jestli mám o záležitosti sama od sebe otevřeně mluvit nebo raději čekat, až začne mluvit on... Nikdy jsem se v podobné situaci neocitla a nejsem si zcela jista, jak s člověkem, který se potýká se závislostí jednat.
Mockrát děkuji za odpověď.
S pozdravem
Adri

Odpověděl: Markéta Kordová
Adri, dobrý den.
Níže v odkazech základní info, jednak o Subutexu, dále základní informace pro blízké osoby uživatelů drog. Doporučuji prostudovat, pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte ještě napsat.
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále bych doporučila vyhledat odbornou pomoc a více se poradit v osobním kontaktu. Jde o velmi individuální záležitosti, je třeba zkonzultovat situaci celkově...
Netuším, kde žijete. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a partnery, viz kontakt a další info v odkaze. Zdali jste odjinud, napište, kde žijete (větší města, co máte poblíž), pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, více se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište.
S pozdravem, MK