marihuana a menstruacia
lulka
Zdravim,
fajcim pravidelne marihuanu cca 6 rokov, posledne 3 roky takmer kazdy den (maximalne tyzdnove pauzy). Pred dva a pol rokmi som zacala brat pervitin, od ktoreho som uz ale rok cista. Pred dvoma rokmi sa u mna zacali objavovat problemy s menstruaciou - asi 3 mesiace som dostavala menstruaciu kazde dva tyzdne - myslela som si, ze to sposobuje pervitin, ze asi nejako zrychluje moj metabolizmus. Po tych 3 mesiacoch sa navratila do normalu, aj ked som dalej uzivala. No teraz v lete po roku co som cista sa mi tento problem vratil znova, hlavne ked som to prehanala s hulenim (asi 5-7 jointov denne). Bola som s tymto problemom u gynekologa, ktory mi z krvi zistil zvysenu hladinu testosteronu - muzskeho hormonu, co sposobuje to, ze v stadiu ovulacie nie je moja maternica hormonalne prisposobena na \"udrzanie\" vajicka a dojde k predcasnej menstruacii. Gynekologovi som samozrejme zatajila, ze pravidelne fajcim marihuanu. Nenasla som ziadnu slovensku alebo cesku studiu o vplyve marihuany na hormonalne hladiny u zien, ale podla pozorovania som zistila, ze to moze byt prave marihuanou. Dokonca som nasla nejake clanky v anglictine, ktore na to odkazuju. Pokial nefajcim marihuanu denne tento problem nemam. Ale posledne 4 mesiace som fajcila takmer denne a vela a menstruaciu som mala kazde dva tyzdne. Momentalne sa snazim obmedzit marihuanu na par krat v tyzdni po jednom jointe, lenze menstruacia uz neprisla mesiac a pol - o tehotenstvo nejde urcite, pretoze som nemala sex za tu dobu. Navyse som dost tuha fajciarka cigariet (balicek denne). Mam len velke obavy, ze casom mozem byt neplodna ked neprestanem. Neviete na koho by som sa mohla obratit s tymto problemom, ci by gynekolog mohol mat informaciu o vplyve marihuany na cyklus, bez toho, ze by mi ju vyslovene zakazal vzhladom na to, ze je to nelegalna droga? Predpisal mi totiz synteticky progesteron, ale nemyslim si, ze to ma vyznam brat, pretoze jednak sa z toho pribera a urobi mi to emocionalny bordel v hlave a druhak pokial je to sposobene marihuanou tak radsej ju obmedzim ako by som mala uzivat dalsie farmaka. Ak by ste mali nejake informacie alebo domienky o vplyve marihuany na menstruacny cyklus bola by som rada, pretoze neviem na koho sa obratit, nakolko az o mesiac mam 18.
Dakujem.
S pozdravom lulka.

Odpověděl: Amrit Sen
Lulka, zdravím Vás, díky za důvěru.
Je dobře, že máte starost o zdraví, ale nezlobte se, takto na dálku Vám my, ani nikdo jiný, na takto specifikované dotazy ohledně zdravotního stavu, neodpoví. To může jen lékař, po důkladných, odborných vyšetřeních.
K určení správné diagnózy a úspěšné léčbě, by měl vědět o všech okolnostech, které by mohly s Vaším zdravotním stavem souviset, takže Vám doporučuji "kápnout božskou". Nikdo Vám hlavu neutrhne a lékař musí zachovat lékařské tajemství.
Máte můj respekt, že jste přestala užívat pervitin, ale pravidelné užívání marihuany, v množství, které popisujete, je více, než na pováženou. Bylo by spíše s podivem, kdyby se na vašem tělesném i duševním zdraví nepodepsalo.
Předpokládám, že se nebráníte tomu, někdy v životě založit rodinu. Vámi popsané užívání, tím spíš s problémy, které máte už teď, je tomu v přímém protikladu. Drogy obecně, tedy i marihuana, oslabuje obranyschopnost organismu, zpomaluje a snižuje vyhlídky na úzdravu, s vyjímkou situací, kdy je, ve specifických případech, správně aplikovaná a odborně indikovaná pro svoje léčebné schopnosti.
Doporučuji Vám podívat se na stránky naší poradny a na web Končím s hulením?, kde získáte řadu užitečných informací k marihuaně a užívání THC, o souvisejících rizikách, ale také o on-line léčbě, kterou web poskytuje:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.koncimshulenim.cz/
Zároveň Vám doporučuji, probrat, zcela nezávazně, i anonymně, situaci s pracovníky některé slovenské služby, která pracuje s uživateli návykových látek. Najdete je, a mnoho dalšího, na Drogovom informačnom portáli a dalších webech:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Dobře funguje i společenství vzájemně se podporujících NA
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://www.anonymninarkomani.sk/kontakty/
http://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na/
http://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na/on-line-stretnutia/
Inspirací Vám mohou být i stránky NOM Slovensko:
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Stačí takto?
Mějte se ráda a buďte na sebe opatrná.
Držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.