drogy a pratele
otazka345
Nevim co mám delat se svymi práteli... behem prázdnin spadli do perníku a sou už ted uplne mimo, nedelaj nic jinýho než aby fetovali, nemaji kde bydlet nemaji praci a to nekterým jeste ani nebylo 18... vim že za to muže jeden kluk, kterej drogy prodává ve vetsim množstvi a dava jim to.. chtela bych jim pomoct ale nejde jim domluvit, prijde jim to vtipny, nekterým už dokonce padaj zuby, je to rposte hrozný... jedinne co me napadlo jit za rodicema, ale to si myslim že by bylo jeste horší a nebo na policii udal toho kdo jim to dava... meli by z toho kluci nejký problém ? nechci jim zavarit jen pomoct, i když tomu klukovi bych prala to nejhorší ...prosim poradte mi co mám delat

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den, díky za dotaz.
Vaše možnost ovlivnit své přátele má své limity. Zřejmě jim říkáte, že to, co dělají, není dobré a oni, jak píšete, si z toho dělají srandu. Moc víc dělat nemůžete, protože vše rozhodné, pro to, aby něco změnili, je především u nich.
Když udáte dealera, najdou si jiného. Rodiče by to možná měli vědět, ale jste to opravdu vy, kdo jim to má říkat? Jestli si od toho slibujete, že vaši přátelé přestanou, když se to jejich rodiče dozvědí, tak ani na to bych moc nespoléhal. Z praxe vím, že to tak většinou nefunguje.
Ze začátku užívání bývá pervitin dost zábavný. Když se na tuto cestu vydali, asi budou muset dojít někam, kde se sami zamyslí, proč to dělají a zda jim nebude lépe, když s tím přestanou. Což možná přijde dříve, než byste čekala. Jsou bez peněz, nemají kde bydlet..., tak to možná není na dlouho.
Vy se hlavně držte svého zdravého životního stylu. Vy jste přátele neopustila, opustili svým jednáním oni vás.
Mějte se hezky a nezkoušejte to pochopit tím, že to zkusíte. Tudy cesta nevede.
J.Chudomel