Pervitin
Silvie
Dobry den, mam na Vas prosbu ohledne pervitinu. Pervitin uzivam pridanim do piti, nikdy jsem zadne jine drogy nijak jinak ani neuzila, jsem nekuracka, prilezitostne alkohol s prateli nebo manzelem. Mam z drog strach a jeste snad trochu zdraveho rozumu take. Uzivam ho stylem, ze mi pul davky za 500kc vydrzi i mesic v supliku a sem tam si dam do piti at mam vice energie, normalne jim, spim, pracuji, studuji, staram se o rodinu, funguji jako kazdy jiny. Vrta mi to strasne hlavou, jelikoz za fetaka se proste nepovazuji. Nikdo jiny to o me nevi. Napadlo me napsat sem zrovna dnes, jelikoz mam dvou tydenni dovolenou u konce, doma pervitin mam, ale nemela jsem potrebu si dat po celou dovcu. Jak zacne opet shon vseho, prace, skoly, rodiny, ja si sem tam do toho piti dam ( opravdu speticku na priborovy nuz ) mam se povazovat za fetaka? Jaky mate na tohle nazor vy jako odbornik? Omlouvam se za spatne vyjadreni, ale lepe to napsat snad ani neslo a na internetu jsem podobny dotaz nikde nenasla. Moc dekuju predem za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Silvie, zdravím Vás, díky za důvěru.
Jestli se máte považovat za feťáka, Vám, odpusťte, neporadím. Je to jen a pouze, i když velmi ošidná, Vaše věc.
Ani já si netroufám takto na dálku posoudit, jak na tom s drogami, vlastně jste.
Co je ale jisté, že jste uživatelkou návykové látky a podstupujete obrovské riziko.
Naprostá většina závislých, neměla v počátcích svého užívání, v úmyslu stát se závislým, naopak byla přesvědčena, že "o nic nejde", že je "jiná", že to "má jinak", že "to zvládne", "má pod kontrolou", a podobně.
Že píšete, svědčí o tom, že o těchto věcech, narozdíl od zmíněných uživatelů, přece jen vážněji přemýšlíte, což je jedině dobře.
Proto Vám doporučuji, abyste od svého užívání ustoupila, dokud je čas, dokud to snad sama ještě dokážete.
Dilema, které řešíte, nejlépe proberte se zkušeným odborníkem. Nezávazně, bezplatně, anonymně.
Získáte pochopení, podporu a užitečné informace. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, naopak se dočkáte obdivu a respektu za odvahu, že jste dokázala, snad ještě včas, přijít. Nesejde na tom, jestli si vyberete odborníka z adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo další, podobné služby.
Lépe dříve, než později, si telefonicky domluvte termín schůzky s pracovníkem některého zařízení, které poskytuje poradenství, v rámci adiktologických služeb, ve Vašem okolí. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme.
Jak potřebné kontakty můžete vyhledat sama, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Nikdo Vás nebude soudit, k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Při osobním, naprosto nezávazném pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, abyste eliminovala, nebo minimalizovala rizika, která užívání návykových látek přináší.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.