bolest bricha po uzivani
morče
Dobrý den,
potom co si vezmu extázi mě bolí břicho, špatně se mi dýcha a někdy mě i tlačí na hrudi, což bych ještě asi nebrala tak vážně, ale poslední dobou mi není dobře ani po trávě-bolí mě záda a také se mi někdy hůře dýchá- a ani po pivu. Stačí abych vypila 1l piva a po nějaké chvíli mě začne strašně bolet v levé dolní části břicha. Je to bolest křečovitá a hodně nepříjemná, po tom co se vyspím sice zmizí, ale štve mě, že nevím čím by to mohlo být a nevím na čem jsem.

Odpověděl: Amrit Sen
Morče, zdravím Vás, děkuji za důvěru.
Příčinou popsaných potíží Vaše může být užívání drog, ale také nemusí. Každopádně s nimi, přinejmenším, souviset bude, ať už jde o přímý "tělesný", fyzikální, chemický vliv, nebo psychické, psychosomatické reakce.
Je dobře, že závažné projevy nebagatelizujete a přemýšlíte o nich. Vaše obavy jsou zcela na místě. Přesnou příčinu potíží, stejně tak léčebný postup, může vyhodnotit a určit pouze lékař, na základě odborných vyšetření. Ten by měl vědět i o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset.
Proto Vám doporučuji vyhledat lékaře a se vším se otevřeně svěřit. Jste chráněna lékařským tajemstvím, máte dokonce právo mít přímý vliv na to, co případně bude ve Vaší zdravotní kartě a záznamech. Vaše otevřenost je předpokladem k určení správné diagnózy a nejvhodnějšího léčebného postupu, k co nejčasnější úzdravě. Lidí s podobnými problémy, je více, než si možná myslíte, nemusí jít zdaleka vždy jen o závislé, kteří rezignovali na standardní sociální role. Takže hlavu Vám nikdo neutrhne.
Kdybyste měla, a rozuměl bych tomu, problém, se Vašemu konkrétnímu lékaři svěřit, vyhledejte jiného, nechte si jej doporučit. Ještě výhodnější bude, když se poradíte s pracovníkem některé odborné služby, která poskytuje bezplatně i anonymně, poradenství uživatelům návykových látek, ve Vašem dosahu. Řada služeb má i vlastní lékaře, před kterým můžete bez jakýchkoli obav, vyložit karty na stůl, případně získáte kontakty na další specialisty, se kterými můžete naprosto otevřeně hovořit, a kteří Vás ochotně a bez předsudků, podrobně vyšetří.
Co je na bíledni už nyní, že pro Vás drogy i alkohol, nejsou tím pravým ořechovým. Pokud byste otálela s vyhledáním podpory a pomoci, riskujete další, ještě závažnější komplikace, které by se už nemusely úplně napravit.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky, využít služby ale můžete i rovnou, v provozních hodinách. Pak ale nebude jisté, jestli budou mít její pracovníci na Vás v danou chvíli dostatek potřebného času.
Pracovníci služby, nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobné zařízení, Vám při osobním pohovoru, po seznámení se situací, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Jak minimalizovat rizika, co můžete udělat pro to, abyste byla co nejdříve v pořádku. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, s respektem k Vašemu životnímu stylu, půjde o zcela nezávaznou, anonymní konzultaci.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné služby pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít služeb Kontaktního centa organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu. Naše "Káčko" má i vlastní, zkušenou a příjemnou lékařku.
Kontakt:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lékařka kontaktního centra:
MUDr. Renata Školoudová
Ordinační hodiny:
Každé úterý a pátek, od 10 do 18 hodin
Přeji brzkou úzdravu a vše dobré, buďte na sebe opatrná,
kdykoli napište,
Amrit Sen.