Test na tekave latky u zamestnance.
GoodmanSIG
Zdravim chci e zeptat zda je nejaky testr na tekave latky k sehnani. Mu zamestnance mame podezreni ze uziva omamnych latek. Test na drogy byl negativni stim ze testujici stim ma mnoholete zkusenosti. Dalsi moznost zda k necemu necicha protoze nam casto odbyha a kdyz se vrati tak ma do krvava oci. Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Orientační testy na drogy ze slin či z moči jsou velmi různé, vždy však zaměřené na konkrétní drogu, nebo skupinu drog. Nazývají se screeningové. Podobné testy na zneužívání těkavých látek nejsou.
Jediná možnost, jak toto otestovat, je poslat vzorek moči do toxikologické laboratoře Ústavu soudního lékařství, Ke Karlovu 2, 128 08 Praha 2. Vzorek musí být odebrán do naprosto čisté nádobky, pořádně uzavřen a nejlépe na základě předchozí telefonické dohody odeslkán poštou, nebo přinesen osobně. Jde o testování tzv. samoplátce.
Zaměstnanec o tomto testování musí být srozumněn, musí s ním buď souhlasit, nebo má tuto možnost ze strany zaměstnavatele zanesenu v pracovní smlouvě.
Hezký den
J.Chudomel