Uplatnění
studentka
Dobrý den,
předem se omlouvám za nemístný dotaz.
Mám zájem o pracovní uplatnění v rámci ambulantní léčby, popř. ústavní léčby jako terapeut či adiktolog.
Bohužel Bc studium nemám se zdravotnickým zaměřením (sociální pedagogika). Nyní studuji NMgr Adiktologii a proto se poté nemohu uplatnit ve zdravotnických zařízení.
Plánuji si po škole udělat psychoteraputický výcvik SUR.
Zajímalo by mě, zda vede nějaká cesta k dosažení toho, abych ve zdravotnických zařízení mohla pracovat, aniž bych si musela dodělat Bc studium se zdravotnickým zaměřením? Šlo by to např. nějakým ošetřovatelským kurzem? Popř. co byste doporučovali?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
v zařízeních poskytujících služby osobám ohroženým závislostí pracují multidisciplinární týmy (kromě adiktologů nejčastěji sociální pracovníci, psychologové, speciální pedagogové a další profese). Během studia NMgr. oboru Adiktologie se dostanete i na praxe, kde sama uvidíte, jaké je složení týmů a jaké způsoby práce s klienty existují. Nejlépe si tak uděláte představu o místě, kde byste v budoucnu chtěla pracovat.
Kdybyste chtěla být profesně zařazena jako adiktolog, musela byste absolvovat bakalářský program studia adiktologie, jiná cesta k získání odbornosti již dnes nevede (informace o profesní kvalifikaci naleznete třeba zde: http://www.asociace-adiktologu.cz/zakladni-informace/kvalifikace-adiktologa/).
Pokud byste chtěla pracovat jako terapeut, klíčové je absolvování komplexního psychoterapeutického výcviku (můžete vybírat z jakéhokoliv psychoterapeutického směru, který je vám blízký, důležitá je akreditace vzdělávacího institutu).
Dotaz na ošetřovatelský kurz moc nechápu, to je úplně jiný stupeň vzdělání :)
Kromě výše uvedeného webu najdete spoustu informací na stránkách Kliniky adiktologie a na fb fórech věnujících se tématům kolem studia a uplatnění v oboru.
Přeji hodně úspěchů při studiu!
Vilma Táborská