zaměstnanec
medvěd
Dobrý den,
dnes se mi přiznal zaměstnanec, že občas bere pervitin. Ví, že je to špatně, chce s tím něco začít dělat. Nechce o práci přijít. Jak se k tomuto problému postavit? Jde o pracovitého člověka,ale nemá moc pevnou vůli. Pracuje na pozici sanitáře. Děkuji za radu

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
V odpovědi se nedotknu pracovně-právní, či pracovně-bezpečnostní roviny, protože jim rozumím pouze laicky. Ale doporučuji vám tyto oblasti nezanedbat. Určitě by vám k tomu něco řekli v právní poradně A.N.O. - http://poradna.asociace.org/.
Z pohledu závislosti je váš přístup hodně benevolentní, ačkoli z dotazu není míra užívání pervitinu (frekvence, množství, doba užívání, rozvoj tolerance - zvětšuje se dávka či zkracují intervaly, způsob užití, ...) zcela zřejmá. Jednou za měsíc ve volnu, když nikoho nemohu ohrozit, jsem dospělá a zralá osobnost, která má svůj život pod kontrolou, je diametrálně jiné východisko pro zaujmutí nějakého stanoviska, nežli např. užívání z důvodu řešení partnerských sporů, nespokojenosti s vlastním životem, a podobně...
Nemyslím si, že je na místě uživatele (experimentátora?) apriori odsoudit, ale z dotazu nelze potenciální rizikovost odhadnout.
Rozhodně, chce-li váš zaměstnanec "s tím něco dělat", asi mu to již přerůstá přes hlavu. Když napíšete, odkud jste, mohu vám doporučit nějaké blízké pracoviště, kam byste jej mohl poslat se poradit.
S pozdravem J.Chudomel