Pervtin
Nikol
Dobrý den :). Potřebuji radu ohledně pervitinu, v kombinaci s celkovou anestezii.
Dne 12.10.2016, mne čeká operační zákrok na PDK. Bude proveden v celkové anestezii. Jsem uživatelka pervitinu. A zajímala by mne možná rizika, způsobená kombinací ajestezie a pervitinu.
Jen stručně: je mi 28, pervitin užívám od 17ti let, během této doby sem občas abstinovala. Od poslední abstinence už uběhlo 18 měsíců. Užívám převážně nitrozilně, dále peroralně a šňupaní.
Za poslední rok beru každý den zhruba půl gramu.
Predoperacni vyšetření mám v pořádku, včetně krevní biochemie.
Obávám se toho, že nezvladmlnu být déle jak dva dny, před výkonem, bez aplikace. Protože mne zaměstnává mnoho povinností,( zaměstnání, rodinna, domacnost....). Nejspiš bych měla podotknout, že v mém blízkém okolí nikdo neví o mé závislosti. Nezaclenuji se a nestykam se s jinými uživateli pervitinu. Vedu téměř normlni život a pervitin mi pomáhá fungovat
Nevím, jak bych vůbec fungovala. Protože vím že ta únava po odeznění účinku je frustrujici.
Snad to takto stačí, abych mohla získat odpověď, na můj dotaz.
Velice děkuji.
A přeji Krásný den :) N.

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
díky za dotaz a důvěru. Celková anestezie s sebou nese rizika u každého pacienta, užívání pervitinu situaci určitě nevylepší, avšak konkrétní výzkum, který by se zabýval touto situací, neexistuje. Nelze tedy odpovědět, co konkrétně se může přihodit a zda by se to stejné přihodilo i v případě, kdy byste abstinovala.
Podle toho, co popisujete, už berete pervitin dost dlouho a v pravidelných dávkách, navíc rizikovým způsobem (i. v.). Nechci vás nějak strašit či moralizovat, ovšem to, že zatím fungujete "normálně" a okolí nic netuší, nemůže trvat věčně. Je pochopitelné, že bez pervitinu zažíváte stavy únavy a máte strach, abyste zvládla fungovat. Neuvažovala jste o tom, že byste se zašla poradit někam do odborné služby (nenese to s sebou žádné riziko vyzrazení vašich potíží rodině či zaměstnavateli) a zkusila vymyslet jiné strategie zvládání povinností a únavy? Kdybyste se rozhodla této možnosti využít, ráda vám zašlu kontakty na služby v místě vašeho bydliště.
Vilma Táborská