Opiaty
Iris
Dobrý den.Chci se zeptat na užívání suboxonu.Brala jsem je 4roky a teď jsem tři měsíce čistá,ale abstinencni priznaky stále přetrvávají.Nebavi me v podstatě nic.Myslíte si že by pro mě bylo lepší v substitucni léčbě pokračovat?Bojim se toho,že si to budu vynahrazovat jinak občas jsem brala i piko a na to mam chuť každý den.Jak dlouho může trvat baženi po drogach

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Iris,
díky za dotaz.
Nepíšete, jak dlouho a v jaké dávce jste před substitucí opiáty užívala, nepíšete nic o své socioekonomické situaci, o užívané dávce suboxonu. Nevím ani, zda jste navštěvovala substituční program, nebo jste tyto léky užívala automedikativně. Krom dalších otázek jsou tyto důležité pro posouzení a nastavení susbtituční terapie. Její délky, vysazování...
Můj názor je takový, že když někdo má šanci na život bez substituce, měl by se o to pokusit. Dosáhnout na svobodu. Součástí programu substituční léčby by určitě měla být i práce s chutěmi (bažení, cravingem), prevence relapsu, úprava životního stylu, a podobně.
Jste dobrá, ale ještě musíte na sobě pracovat. Užíváte li substituci, související procesy s vysazením drogy jen odsouváte, to přeci víte. Nyní s nimi pracujte, zadarmo to není. Krom toho existuje i anticravingová medikace. Zkuste se poradit v  substitučním centru. A nakonec je asi lepší návrat k nějaké dávce substituce, než li nelegální drogy. Vy byste měla drogový trh a prostředí opustit, jinak se chutí nezbavíte nikdy.
Držím palce, kdybyste chtěla nějaké kontakty, napište.
J.Chudomel