šňupací tabák
Josef
Můj příbuzný používá šňupací tabák,někde jsem četl,že jedno šňupnutí=
1 cigareta.Podle tohu uvažuji,že musí mít otravu nikotinem,neboť když je nervozní šňupe několikrát po sobě.Můj dotaz je:
1)může intoxikace nikotinem způsobit snížení tlaku natolik,že člověk omdlí?
(což se nedávno stalo)
děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Josefe.
Tak může, zvláště když příbuzný konzumuje přes míru. Ale přesně Vám to přes internet nejsme schopni zodpovědět.
O tabáku zde: http://www.drogovaporadna.cz/tabak.html
Bohužel, tímto způsobem přes internet nepoznáme, zda zdravotní potíže příbuzného, mají nějakou přímou souvislost s užitím tabáku, nebo zda se jedná například o nějaký jiný zdravotní problém. Nelze objektivně vyhodnotit zdravotní stav a určit jasnou příčinu, aniž by tuto osobu nevyšetřil lékař.
Možná může mít nadměrná konzumace šňupacího tabáku vliv na jeho potíže, ale také je možné, že by tyto potíže měl, i kdyby tabák neužil, těžko říct. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Internetové poradenství má své omezené možnosti, posouzení zdravotního stavu je již nad rámec.
Díky za pochopení.
S pozdravem, MK