Jak přestat s pervitinem
Katka
Dobrý den, je mi 15 let a pred čtvrt rokem jsem poprvé vyzkoušela pervitin, teď necele dva měsíce beru každý den a bez toho jsem tak 2/3 dny. Nic jsem pro to neukradla, i když jsem měla chuť a myšlenky na to, nedokázala bych to. Ale beru hlavně kvůli skole, kde mi to jde ted mnohem lépe, jsem sebevědomejsi atd. Ale taky už vím, že mi to moc bere /kamarády,peníze, zdraví. Když vidím jak jsou všichni kolem mě s prominutím v prdeli, tak chci přestat. Poraďte mi prosím, jak odolat, když mi někdo nabídne? Bojím se, že po několikáté už nebudu mít silnou vůli. (Nejde se ne stýkat s lidma kteří berou, ale alespoň pak budu odolnější vůči okolí, když to prekonam). A take by me zajimalo jak to mam udelat abych nepribrala? Blby dotaz ale pro me velice dulezity, dekuji.

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Je moc dobře, že jste se ozvala a uvědomujete si, že pravidelné braní pervitinu není do budoucna to pravé a může vás připravit o zmíněné kamarády, zdraví i peníze. Rozumím motivům okolo studia, krátkodobě jistě pocítíte vzestup výkonnosti, ale z dlouhodobého hlediska jen sestup viz předchozí věta...
Jestli to dobře chápu, kromě dobrých studijních výsledků máte na sebe i v jiných ohledech vysoké nároky (nechcete přibrat, což úplně chápu, být sebevědomá atd.). To nejsou témata, na která by bylo možné odpovědět a vyřešit je takto po internetu. Nejlepší by bylo, kdybyste si zašla popovídat osobně do odborné služby, kde se vám dostane podpory a pomoci nejen v oblasti užívání drog. když mi napíšete, kde bydlíte (stačí větší město v okolí), ráda vás předám kontakty. Samozřejmě by vzhledem k vašemu věku bylo nejlepší zapojit do spolupráce i rodiče, přece jen budete ještě nějakou dobu součástí rodinného systému. Dovedete si představit, že by to bylo možné? Tuší rodiče, s čím se potýkáte? Jaké máte v rodinně vztahy, dá se o případných problémech hovořit?
Mějte se fajn a ozvěte se
Vilma Táborská