Piko
Strange
Dobrý večer,
nedávno som Vám písala o doporučení jednej neziskovej organizácie. Kedže som introvert a možno aj asociál, robí mi obrovský problém s niekym komunikovať, tak som poprosila naj kamošku či ma nemože ona objednať na sedenie ( chcem len dodať, že jej do hlavy nedávam neustále info jak si potrebujem dat a podobné, skorej sa snažím nikoho nezaťažovať s tým, max čo jej poviem je to, že ked sme spolu a niekto mi napíše že niečo pre mna má, možno je to divné ale potrebujem od nej počuť NIE !!! Aspon tak mám pocit, že niekomu na mne záleží, ale určitý človek z nejakej neziskovej organizície jej povedal, že je spolu závislá a proste nech už so mnou tieto veci nerieši... Úprimne niesom debil nechcem niekoho na kom mi záleží dostať do týchto sračiek ... ale vážne ja osbene nevidím neč ked jej napíšem sem tam o radu ( vážne ju neobťažujem to som s ista) ...a vážne táto rada ,,profesionála,, dokošlala všetko... Neexistuje žiaden človek ktorému môžem povedať, prosím stoj pri mne .... lebo niekto kvázi odborník odporučil prerušiť kontakty so mnou... je možné, že teraz dáte z pravdu danému odborníkovi.. ale úprimne poviem, že toho daného človeka som neotravovala, len ked to bolo vážne na hrabe ( inak sa snažím sama povedať nie) ale teraz berie radu ,,odborníka,, jak najlepšiu. Čiže odmieta, na jeho podnet, vôbec komunikovať na túto tému..... čiže som ostala sama a ešte horšie ...

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, opět.
Zřejmě nedopatřením jste zadala stejný dotaz opakovaně. U dotazu kód 208444 - máte odpověď, tak se na to mrkněte.
Možná bych ještě doplnila, že Vaše současná situace může na kamarádku nějak působit a vůbec to nemusí být umocněné tím, co jí říkáte, ale to jak ta situace zkrátka je. I bez toho aniž byste kámošku zatěžovala svými chutěmi apod., může být pro ni samo o sobě velkou zátěží jen fakt, že jste na něčem závislá, ona to vidí, jistě Vás má ráda a není to pro ni lehké, neví si s tím rady, že Vám neumí pomoc...
V některých případech a u závislostí obzvlášť je od blízkého okolí největší pomocí právě ,,nepomoc", bohužel. Možná Vám to teď přijde zcestné, ale mnozí závislí, pokud ztrácí své nejbližší okolí, pochopí, že situace je již neúnosná a je třeba s tím něco udělat. A to musíte Vy sama. Nikdo jiný za Vás Váš problém řešit nemůže, protože to nelze, i kdyby sebe více chtěl. Bohužel tak to je...
Většina osob na návykových látkách jsou introverti, mají problém s komunikací, Vaše situace není nijak výjimečná, to co jste ve svých příspěvcích průběžně uváděla, není nic neobvyklého.
Seberte sílu a odvahu a začněte jednat!
Držím Vám palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se to dál vyvíjí.
Mějte se fajn, MK