Užívání pervitinu po operaci
Tekková
Zdravím,
asi dva roky užívám pervitin nitrožilně.
Před dvěma dny jsem byla operována kvůli abcesu na levé ruce, pravděpodobně flegmóna, nevím přesně, doktoři se mnou moc nemluvili.
Teď mám v ruce dren a chodím na proplachy a převazy, mám nasazený antibiotika. Můžu současně užívat pervitin nebo to bude mít negativní vliv na léčbu? Aplikovala bych si do druhé ruky nebo v nejhorším případě jiným způsobem. Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Dnes jsem odpovídal na Váš předchozí dotaz, je tedy dobře, že jste k lékaři zašla a nechala se ošetřit.
Pokud máte v plánu drogy dál užívat, počítejte s tím, že se podobná zkušenost může opakovat. Příště tedy vyhledejte lékaře dříve, můžete tak předejít radikálnějším chirurgickým zákrokům.
Doporučuji Vám, abyste minimálně do doby, než se ruka úplně zahojí, pervitin, ani jiné drogy, alkohol nevyjímaje, neužívala.
Každé užití drog snižuje obranyschopnost organismu a zatěžuje imunitní systém. Také snižuje léčebnou odezvu nasazených antibiotik, tedy prodlužuje, nebo přímo brání hojení.
Na to, že byste si aplikovala do postižené ruky, na dlouho úplně zapomeňte.
Z toho, co píšete, si dovolím odhadovat, že Vás ani tato zkušenost, od užívání drog nezastaví. Napříště tedy dbejte zásad bezpečnějšího užívání a aplikování. Mezi ně patří, například, aplikování pouze a jen novým, čistým, tedy sterilním aplikačním "nádobím", včetně vody, "rozdělávačky", jehly a stříkačky, s dobře přefiltrovaným "materiálem", minimálně přes "vatičku", nebo lépe přes stérifilt, do místa, které před aplikací vydesinfikujete jednorázovým lihovým polštářkem.
Veškerým sterilním aplikační materiál, dostanete zdarma v každém kontaktním centru, a to i tehdy, pokud byste neměla použitý k výměně.
Pracovníci kontaktních center Vám rádi a ochotně vysvětlí, co vše je třeba pro bezpečnější užívání, nejen při nitrožilní aplikaci. Případně Vám předají pěkně a přehledně zpracované materiály, týkající se minimalice rizik, a dalších užitečných témat.
S odbornými pracovníky můžete, pokud byste měla zájem, probrat věci nejen okolo užívání drog, ale i úskalí, která se mohou týkat sociálních, právních, vztahových a dalších životních úskalí. Nezávazně, anonymně a zdarma.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se zastavit u nás:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
GSM: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.