Tramal
Drazisek
Dobrý den ,
ani nevím jak začít vyskytl se mi problém.Léoe řečeno nám.Jsem s přítelem 7 let a máme spolu 9 měsíční holčičku.Přítel trpí několik let bolestmi zad a z velké většiny bere na bolest Doretu nebo Tutus,což teď už vím,že je Tramal s Paracetamolem.Ale abych se dostala k věci.Věděla jsem ,že to na bolest bere ovšem jsem nevěděla v jakém množství.Dělá v Německu a v práci je dlouho,takže jsem mu většinou prášky nechávala napsat já .Doktoři mi tvrdili,že nevadí pravidelné úžívání.Ovšem jsme před pár dny zjistili,že je přítel na práškách zavislý.Příznaky závislosti si nepřipouštěl delší dobu.Jeho stavy už se stupńují.Je nervozní,vzteklý,nic ho nebaví,pořád unavený,potí se,klepu se mu ruce,někdy je dušný,bušení srdce.Poslední dobou se mu honilo pořád hlavou aby měl dostatečnou zásobu,aby to v práce přes bolest vydržel,ztrácí chut na sex.Naše devítiměsíční dcera je v období,kdy žvatlá a nekdy je hlasitější...dokonce i tohle ho vyvede z míry a je podrážděnej.Ted si to ale sám uvědomuje a potřebovali bysme poradit jak dál.Předem moc děkuji za odpoved.D

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Tramal je opiát a jako takový je silně návykový. To je jistě informace, kterou měl dostat přítel hned na začátku, kdy mu byl předepsán. Teď jde tedy o to, jak se závislosti zbavit. Určitě má mnohem větší šanci, pokud při tom bude spolupracovat s lékařem, nejlépe psychiatrem, který se zabývá závislostmi. S ním by přítel udělal plán snižování a případně náhrady jinými léky, které nezpůsobují závislost. Druhá věc je pak řešit příčinu. Na to bych doporučovala objednat se do některého z center pro léčbu bolesti, aby se zjistilo, co se dá v jeho konkrétním případě dělat.
Pokud byste potřebovala některé kontakty, dejte vědět nejbližší město.
Přeji příteli i Vám hodně sil, budete je potřebovat.